Hej...
Är det någon som har erfarenhet av Hooker headers till en 455:a av 1976 års modell??... Vad är lämplig diameter på avgassystemet till samma motor??.. /Danne
Annons
Re: Headers...
2De rostar, läcker, bränner packningar och för ett j*vla oväsen.
Om du inte har en motor i en bil som endast körs 402m i taget så är det bortkastad tid och pengar.
Diameter på huvudrören före ljuddämparna beror på motorns trimningsgrad, Pontiac använde 2.25"-2.5" till de hetaste muskel-maskinerna.
De hade även gjutjärnsheaders från fabrik, som inte rostar, läcker, bränner packningar och för ett j*vla oväsen......
Om du inte har en motor i en bil som endast körs 402m i taget så är det bortkastad tid och pengar.
Diameter på huvudrören före ljuddämparna beror på motorns trimningsgrad, Pontiac använde 2.25"-2.5" till de hetaste muskel-maskinerna.
De hade även gjutjärnsheaders från fabrik, som inte rostar, läcker, bränner packningar och för ett j*vla oväsen......
3hata headers! aldrig mer. dom 0-6 hk som headersena ger kan du lika bra få gratis om du har tid och kunskap för att ställa in motorn så den går klockrent.
4Headers ÄR manligt. Annvänder man dyra märkes prylar och är seriös när man monterar så behöver man inte uppleva läckage. Rostar gör inte dom heller om man nu inte kör under vintern.
6Jag gillar J#vla oväsen.
Dom är otroligt krångliga på förar sidan så jag köpte Y-hedders men det var oxå ett jävla helvete.
Glöm inte att linda dom innan montering för annars är det kört.
Javisst orginal är det bästa jag har sett dom live 1 gång i Rättvik annars är dom nog svåra att få.
Men orginal är orginal.
Lycka till!
Lär dig lite extra svordommar före montering det funkar
Men detta gav inget svar på din fråga.
Men ska du ändå ge dig in i helvete så ta det värsta.
Dom är otroligt krångliga på förar sidan så jag köpte Y-hedders men det var oxå ett jävla helvete.
Glöm inte att linda dom innan montering för annars är det kört.
Javisst orginal är det bästa jag har sett dom live 1 gång i Rättvik annars är dom nog svåra att få.
Men orginal är orginal.
Lycka till!
Lär dig lite extra svordommar före montering det funkar
Men detta gav inget svar på din fråga.
Men ska du ändå ge dig in i helvete så ta det värsta.
7Hej...
Nja det låter som det inte värt allt strul som kan uppkomma, jag har en 455 borrad 030, kompsänkt, smidda vevstakar och kolvar. Som växellåda har bilen Borg Warner super T10 manuell låda, avgassystemet har crossover.
Nja det låter som det inte värt allt strul som kan uppkomma, jag har en 455 borrad 030, kompsänkt, smidda vevstakar och kolvar. Som växellåda har bilen Borg Warner super T10 manuell låda, avgassystemet har crossover.
8Nej då tillför dom inget bara ett jävla oväsen
Hade!
P.S
Ta kontakt med Moonshiner i Sundsvall alltså Micke W
Han kan få dig flera mil framåt i denna fråga.
Bara slå i katalogen han finns även på youtube skit bra kille
Han kör i slamdoor
Han har hjälpt mig med massor.
Hade!
P.S
Ta kontakt med Moonshiner i Sundsvall alltså Micke W
Han kan få dig flera mil framåt i denna fråga.
Bara slå i katalogen han finns även på youtube skit bra kille
Han kör i slamdoor
Han har hjälpt mig med massor.
14Nej han han har ingen hemsida!!
Han tar atllså inte betalt för ordination!
Han är en hyvens kille
Han tar atllså inte betalt för ordination!
Han är en hyvens kille
15Ring och presentera dig!
Han har vad jag vet 2/5 hedders
Alutoppart
Det mesta i insugväg
Du blir inte besviken utan du får en ny vän'
Han har vad jag vet 2/5 hedders
Alutoppart
Det mesta i insugväg
Du blir inte besviken utan du får en ny vän'
Senast redigerad av stugan den 21 nov 2010 17:53, redigerad totalt 1 gånger.