Annons
Annons

Re: Headers...

2
De rostar, läcker, bränner packningar och för ett j*vla oväsen.

Om du inte har en motor i en bil som endast körs 402m i taget så är det bortkastad tid och pengar.

Diameter på huvudrören före ljuddämparna beror på motorns trimningsgrad, Pontiac använde 2.25"-2.5" till de hetaste muskel-maskinerna.
De hade även gjutjärnsheaders från fabrik, som inte rostar, läcker, bränner packningar och för ett j*vla oväsen......
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Headers...

6
Jag gillar J#vla oväsen.
Dom är otroligt krångliga på förar sidan så jag köpte Y-hedders men det var oxå ett jävla helvete.
Glöm inte att linda dom innan montering för annars är det kört.
Javisst orginal är det bästa jag har sett dom live 1 gång i Rättvik annars är dom nog svåra att få.
Men orginal är orginal.
Lycka till!
Lär dig lite extra svordommar före montering det funkar
Men detta gav inget svar på din fråga.
Men ska du ändå ge dig in i helvete så ta det värsta.

Re: Headers...

7
Hej...

Nja det låter som det inte värt allt strul som kan uppkomma, jag har en 455 borrad 030, kompsänkt, smidda vevstakar och kolvar. Som växellåda har bilen Borg Warner super T10 manuell låda, avgassystemet har crossover.

Re: Headers...

8
Nej då tillför dom inget bara ett jävla oväsen
Hade!
P.S
Ta kontakt med Moonshiner i Sundsvall alltså Micke W
Han kan få dig flera mil framåt i denna fråga.
Bara slå i katalogen han finns även på youtube skit bra kille
Han kör i slamdoor
Han har hjälpt mig med massor.