Annons

Styrservo fungerar ej?? Pontiac Bonneville -66

1
Efter renovering av motorn i vintras och isättning av motorn fungerar inte styrservon.
När jag tog bort rören på servon hoppar en fjäder och en kula ut. Är det någon som vet hur/vilken ordning det ska sitta?
Har provat att lufta utan resultat. Luftat genom att styra till endlägen för att få ut luften men det hjälper inte.
Hur gör jag?
mvh Peter :)
Annons

Re: Styrservo fungerar ej?? Pontiac Bonneville -66

2
Fjäder och kula låter som en backventil, om det är utgående anslutning så hade jag pillat i kulan först och sedan fjädern, och tvärt om om den sitter på inloppet till pumpen.
Jag tycker det låter troligt att det är fel där eftersom du inte får ut luften, jag har aldrig haft några problem med luft i något styr servo, bara starta motorn och svänga lite fram och tillbaka.

=)

Re: Styrservo fungerar ej?? Pontiac Bonneville -66

4
Utgående är den där trycket går "ut" från pumpen och till styr snäckan, det är högre tryck där och brukar vara en hård slang, den andra är lågt tryck i och är en klenare slang, jag tror man kan känna det om man böjer eller klämmer på slangarna vilken som är hårdare än den andra.
Jag har sett många som har vanlig gummislang och slangklämma till returen, så om du har det på en så är det troligtvis den.