Annons

Ursäkta

1
Eftersom det här verkar vara ett "orginal e' bäst" -forum (no disrespect) så undrar jag om nån kan tipsa om ett annat Pontiac-forum i sverige (ej nitroz) eller är det bara att leta upp nåt amerikansk...?
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Annons

Re: Ursäkta

2
I min mening så tycker jag att de här är ett mycke bra forum för pontiac entusiaster, man kan läsa o lära, sen skaffa sig en egen uppfattning om vad som passar sitt eget tycke o smak. Min GTO är inte orginal sitter holly, edelbrock, bear................

4
Jo du har helt rätt, men om man ställer en fråga/or & får lite eller inget svar så tröttnar man kanske på att kika in på forumet... gäller väl det flesta forum...

7
Tycker inte alls att det måste vara Original är bäst här :) Som jag ser det så är en Pontiac en Pontiac även med en Holley eller om den nu råkar vara trimmad utav bara den! Jag har själv gått ifrån en trimmad Vette till en original bil men mest för jag börjar bli gammal och uppskattar mer vridet och att cruisa lungt och fint en varm sommar kväll.Tro mig jag har gasat det mesta,allt ifrån trimmade GTO till snabba Corvette av nyare årsmodell och mitt motto är att allt som går på bensin och har en V8 är det bästa som finns 8-) Tycker nog att du kan "hang out" här lika mycket som vem som helst zappafan,no worries!
Pontiac Trans Am 1979 original skick

http://www.garaget.org/stroker92

9
men visst åka på gatan cruisa & dricka bira & ha en motor med bra klös i så duger det alla gånger med gjutjärns toppar,

är man ute efter effekt mer åt racehållet & radikal kam så visst är portade & fixade alu toppar att föredra med tanke på vikt.

Men sen är ju frågan varför man köper alutoppar & har orginal slö kam i, känns som man kan lägga dom pengarna på massa bärs istället.

10
Jag tycker inte detta skall vara ett "orginal e' bäst" -forum !!!

Det är väl upp till var och en.
Jag själv gillar original men åker med ett Pypes avgassystem då bilen går betydligt bättre och det låter fränare.
Annars är väl bilen väldigt original.

Har full förståelse för om man vill kasta på ett par Edelbrocktoppar på Pontiac spisen om man själv inte har de som anses vara riktigt bra eller sätta på en Holley när originalfuggen gjort sitt.

Krast sett är det ju så att då originalrenoveringarna gått så långt som dom gjort har ju knappast alla råd att köpa en originaldel med nummer på som får orginalrenoveraren att dregla. Och att sedan lägga ner ytterligare pengar på renovering av delen...

OCH, vi originalrenoverare, ja jag klassar mig dit, borde ju applådera detta då det blir mindre köpare att konkurrera med om svåra delar... :roll:

Så fram för mera eftermarknadsdelar... :lol:

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

11
Jo nog verkar det finnas trevligt folk här (Håkan), men diskussioner är ju roligare då dom inte är enkelriktade (& bortediterade) då faller intresset för min del....

12
tror av egen erfarenhet att när man trimmar och bygger om så finns det inget rätt eller fel men när man ska ha ihop en "orginalbil" finns det tyvärr bara ett sätt därför blir nog ett forum lite orginal styrt .
men jag till hör den skaran som faktiskt har blivit inbjuden till orginal träffar med en super comp gto judge några orginal bilar måste tyvärr offras de rostar oxså

mvh myggan

15
Nej jag är inte emot gjutjärnstoppar, tycker det är lite tråkigt då en del svar är som Polisen : håll er till orginal grabbar kommer det här att ordna sig... det finns ju kanske förbättringar som kommit fram med åren? :)