Annons
Re: Ursäkta
2I min mening så tycker jag att de här är ett mycke bra forum för pontiac entusiaster, man kan läsa o lära, sen skaffa sig en egen uppfattning om vad som passar sitt eget tycke o smak. Min GTO är inte orginal sitter holly, edelbrock, bear................
Re: Ursäkta
3Ett forum är väl resultatet av medlemmarnas diskussioner?zappafan skrev:Eftersom det här verkar vara ett "orginal e' bäst" -forum (no disrespect) så undrar jag om nån kan tipsa om ett annat Pontiac-forum i sverige (ej nitroz) eller är det bara att leta upp nåt amerikansk...?
Re: Ursäkta
4Jo du har helt rätt, men om man ställer en fråga/or & får lite eller inget svar så tröttnar man kanske på att kika in på forumet... gäller väl det flesta forum...
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Re: Ursäkta
5Jag hänger rätt mycket på http://forums.performanceyears.com/forums/index.php här finns all kunskap om Pontiac man behöver.
www.speedtalk.com är ett race-betonat USA-forum, mycket seriöst, alla märken.
Svenska forum som http://www.tacs.nu och http://www.bonnevilleclub.se/ är värda ett besök eller två.
www.speedtalk.com är ett race-betonat USA-forum, mycket seriöst, alla märken.
Svenska forum som http://www.tacs.nu och http://www.bonnevilleclub.se/ är värda ett besök eller två.
Re: Ursäkta
7Tycker inte alls att det måste vara Original är bäst här
Som jag ser det så är en Pontiac en Pontiac även med en Holley eller om den nu råkar vara trimmad utav bara den! Jag har själv gått ifrån en trimmad Vette till en original bil men mest för jag börjar bli gammal och uppskattar mer vridet och att cruisa lungt och fint en varm sommar kväll.Tro mig jag har gasat det mesta,allt ifrån trimmade GTO till snabba Corvette av nyare årsmodell och mitt motto är att allt som går på bensin och har en V8 är det bästa som finns
Tycker nog att du kan "hang out" här lika mycket som vem som helst zappafan,no worries!


Re: Ursäkta
8Njae det verkar ju som det är "Rochester & gjutjärnstoppar" för hela slanten,för det är klart utvecklingen har ju inte gått framåt sen 1968....
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Re: Ursäkta
9men visst åka på gatan cruisa & dricka bira & ha en motor med bra klös i så duger det alla gånger med gjutjärns toppar,
är man ute efter effekt mer åt racehållet & radikal kam så visst är portade & fixade alu toppar att föredra med tanke på vikt.
Men sen är ju frågan varför man köper alutoppar & har orginal slö kam i, känns som man kan lägga dom pengarna på massa bärs istället.
är man ute efter effekt mer åt racehållet & radikal kam så visst är portade & fixade alu toppar att föredra med tanke på vikt.
Men sen är ju frågan varför man köper alutoppar & har orginal slö kam i, känns som man kan lägga dom pengarna på massa bärs istället.
Re: Ursäkta
10Jag tycker inte detta skall vara ett "orginal e' bäst" -forum !!!
Det är väl upp till var och en.
Jag själv gillar original men åker med ett Pypes avgassystem då bilen går betydligt bättre och det låter fränare.
Annars är väl bilen väldigt original.
Har full förståelse för om man vill kasta på ett par Edelbrocktoppar på Pontiac spisen om man själv inte har de som anses vara riktigt bra eller sätta på en Holley när originalfuggen gjort sitt.
Krast sett är det ju så att då originalrenoveringarna gått så långt som dom gjort har ju knappast alla råd att köpa en originaldel med nummer på som får orginalrenoveraren att dregla. Och att sedan lägga ner ytterligare pengar på renovering av delen...
OCH, vi originalrenoverare, ja jag klassar mig dit, borde ju applådera detta då det blir mindre köpare att konkurrera med om svåra delar...
Så fram för mera eftermarknadsdelar...
Håkan S
Det är väl upp till var och en.
Jag själv gillar original men åker med ett Pypes avgassystem då bilen går betydligt bättre och det låter fränare.
Annars är väl bilen väldigt original.
Har full förståelse för om man vill kasta på ett par Edelbrocktoppar på Pontiac spisen om man själv inte har de som anses vara riktigt bra eller sätta på en Holley när originalfuggen gjort sitt.
Krast sett är det ju så att då originalrenoveringarna gått så långt som dom gjort har ju knappast alla råd att köpa en originaldel med nummer på som får orginalrenoveraren att dregla. Och att sedan lägga ner ytterligare pengar på renovering av delen...
OCH, vi originalrenoverare, ja jag klassar mig dit, borde ju applådera detta då det blir mindre köpare att konkurrera med om svåra delar...

Så fram för mera eftermarknadsdelar...

Håkan S
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
http://www.americano.se
Re: Ursäkta
11Jo nog verkar det finnas trevligt folk här (Håkan), men diskussioner är ju roligare då dom inte är enkelriktade (& bortediterade) då faller intresset för min del....
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Re: Ursäkta
12tror av egen erfarenhet att när man trimmar och bygger om så finns det inget rätt eller fel men när man ska ha ihop en "orginalbil" finns det tyvärr bara ett sätt därför blir nog ett forum lite orginal styrt .
men jag till hör den skaran som faktiskt har blivit inbjuden till orginal träffar med en super comp gto judge några orginal bilar måste tyvärr offras de rostar oxså
mvh myggan
men jag till hör den skaran som faktiskt har blivit inbjuden till orginal träffar med en super comp gto judge några orginal bilar måste tyvärr offras de rostar oxså
mvh myggan
Re: Ursäkta
14Zappafan: Gjutjärnstoppar rockar fett!!! Går att åka sjukt fort med gjutjärnstoppar, gå in och säg att det Inte går att åka fort med dom hederliga 670,62 etc. här http://www.pontiaczone.com/forum/ så ska dom nog kunna plocka ner dig på jorden ganska så fort 

Le Mans -69
433cui
433cui
Re: Ursäkta
15Nej jag är inte emot gjutjärnstoppar, tycker det är lite tråkigt då en del svar är som Polisen : håll er till orginal grabbar kommer det här att ordna sig... det finns ju kanske förbättringar som kommit fram med åren? 

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..