Annons
Annons

Re: Bilen är lägre på förarsidan.

5
Vet inte om detta är relevant men jag bytte bussningarna mellan ram och kaross,dock endast vid torpeden(2st per sida).Dom var helslut och bilen blev märkbart rakare.ALLA ska givetvis bytas men övriga är lite knepigare.Bilen blev dessutom betydligt stadigare,mycket mer fast i styrning.

Re: Bilen är lägre på förarsidan.

9
De bakre fjädrarnas ändar ska ligga parallellt med bakaxelröret, innan skruven till plattan som håller fjädrarna dras fast.

Sen en MYCKET viktig detalj som oftast missas och det är att skruvarna som håller bärarmarna till ramen ska dras först när när bilens vikt vilar på hjulen.
Annars hamnar bussningarna i "spänn" och spjärnar emot (tills gummit släpper runt hylsan).
Det kan alltså vara så att vissa bussningar spjärnar emot medans andra redan släppt, p.g.a. ålder, felaktig montering eller uppallning med hjulen fritt hängande, och då lutar bilen.

Hoppas detta hjälper en aning....
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/