Nybliven ägare till en catalina -64. Hunnit rulla ca 30 mil innan 389an började trycka ut olja o ryka
rejält ifrån vevhuset. Så nu blir det o lyfta motorn o tokrenovera innan sommaren bryter ut.
Min fråga är: nu när jag ändå har ut motor tänkte jag byta till ett 4ports insug, men var
hittar jag ett eftermakrknadsinsug till min 389 -64. Verkar ju inte vara
några problem till 65 o fram. Taksam för alla svar så länge det rör ämnet.
Annons
Re: Insug 389 1964
2Dyrt som fan men verkar ju passa -64 http://www.summitracing.com/parts/OFY-5707/
Le Mans -69
433cui
433cui
3gerfaniallt skrev:Nybliven ägare till en catalina -64. Hunnit rulla ca 30 mil innan 389an började trycka ut olja o ryka
rejält ifrån vevhuset. Så nu blir det o lyfta motorn o tokrenovera innan sommaren bryter ut.
Min fråga är: nu när jag ändå har ut motor tänkte jag byta till ett 4ports insug, men var
hittar jag ett eftermakrknadsinsug till min 389 -64. Verkar ju inte vara
några problem till 65 o fram. Taksam för alla svar så länge det rör ämnet.
Har du kollat att vevhusventilationens PCV-ventil inte är igensatt? De har f.ö. samma bytesintervall som luftfiltret.
5fy fan vilka priser.
har haft 2 chevor, båda med sb och för dom pengarna får man ju löjligt mycket mer.
får nog ta mig en funderare på om bilen e värd att behålla om det ska kosta en förmögenhet o fräcsha till den lite.
har haft 2 chevor, båda med sb och för dom pengarna får man ju löjligt mycket mer.
får nog ta mig en funderare på om bilen e värd att behålla om det ska kosta en förmögenhet o fräcsha till den lite.
7mr.pontiac det ligger i något i det du säger. lite roligare att ha en bil som man inte möter 50 likadana av på varje träff man besöker.
får väl satsa på ett bra bruksputs istället för väss.
får väl satsa på ett bra bruksputs istället för väss.