Köpt 1989 ägt den sen dess, satt 350/350 odiff bortplockad ac

,egentligen en klassisk misshandlad jänkare -importerad av en gentleman i Stockholm som gissningsvis jobbat overthere & tagit hem den som flyttgods - efter han sålde så har den bytt ägare 1 eller 2 ggr per år
(jag är 12 ägaren) till slut hamnade den i Lycksele där den blev ramlyft/rostlagad/lackerad av en glad amatör
(samma lack fortfarande) fundrade på att uppgradera 350:in ,men på den tiden var det som en udda motor
(iaf om man hörde med reservdelsfolk ,trimprylar etc..) man hade att göra med lite dragracingfolk så då blev det att köpa 455 att renovera istället
(96 toppar från 400:an ,TRW kolvar, A1 TH400 med 11 tums turbin & 2,76 i baken) då körde man rätt mycket ca 500 mil per säsong
(körde kanske 1000 mil max, med vanliga bruksbilen per år i jämförelse..) sen ville man trimma lte till

, då åkte man över till USA titt som tätt så då blev det till att köpa alu-toppar rullkam å sånt, möjligen onödigt men kändes rätt då..

numera körs det väl inte så mycket, mer till träffar/ fika-kvällar o dyl. Senaste vansinnesköpet - behövde nya bakdäck, rackarns om inte man skulle haft liite bredare bakfälgar för att fylla ut hjulhusen, blev samma sort Weld racings Draglite 15 * 9
(hade 8 tum runt om tidigare)
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..