Annons

Motorfäste

1
Lär få tag på motorfästen som passar en 66 GTO som ska få en 455 spis.. Fäste i ramen är en bockad plåt som en lång bult ska igenom..Som jag har fattat så ska fästet sitta med 3 bult på motorn men finns det sådana som passar mitt fäste i motorutrymmet eller lär ja ta ett med 2 bulthål??Behöver även kudden som hållr Th400 på plats.. Är det någon dom vet vart jag ksn få tag i detta då det blir rätt.? mvh Gto88
Annons

Re: Motorfäste

5
Svårt att sätta nå´n speciell gräns, för racing på bana med slicks så krävs det såklart stadigare fästen än för vanlig "gat"-körning med plastdäck som spinner oavsett effekt/vrid?

Jag har gasat rätt friskt med 455:an i Judgen, även på bana, sedan 1998, och den sitter fortfarande kvar i de vanliga 400-fästena (peppar-peppar)!
Jag har dock inte mer än 425 hästar, om ens det, och aldrig kört med slicks.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Motorfäste

6
VinylKnaster skrev:Kapar tråden lite och frågar när man behöver byta ut motorfästena? Vid någon speciell effekt?
Beror lite på hur "mjukt" ditt chassi är, är det förstärkt så det blir styvare så tar det inte upp lika mycket av vridet som ett orginal chassi skulle göra vilket i sin tur påverkar kuddarna men upp till 450-500 hk brukar gå bra iaf med cheva kuddar


trimmar du samt styvar upp chassiet skulle det vara klokt att byta dem till stumma motorfästen
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241