Tack!
Jo, jag ger mig inte i första taget........kosta vad det kosta vill!
Kammen är nollad som den ska vara.
068 är en kanon kam, ligger på 1.5-2 liter milen beroende på vad du har för utväxling.
Annons
Re: GTO -69
302man får säga vad man vill om q-jets men när de funka så funkar de kanon men om det strular så strular det rejält och även jag beundrar ditt tålamod och ihärdighet med att få det hela att funka
själv hade jag nog gått tillbaka till mina kära holleys 


Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Re: GTO -69
303Tack!
Verkar som att tuna en manuell är lite kinkigare.......känns så iaf.
Verkar som att tuna en manuell är lite kinkigare.......känns så iaf.
/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
304Nu har jag bytt till #73 munstycken istället för #71:orna.
Jävlar att bilen vaknade till liv vid wot, det här var precis vad bilen behövde.
Köpte även #72 munstycken som jag har beredd utifall det skulle behövas.
Provade först med samma nålar (#43) för att inte ändra för mycket åt gången, kändes inte helt 100% vid stadskörning då jag anade ryckningar vid 50km/h
Har nu bytt till #45 nålar, blir det värre lär jag prova med #72 munstyckena, blir lite provkörning imorgon.
Jävlar att bilen vaknade till liv vid wot, det här var precis vad bilen behövde.
Köpte även #72 munstycken som jag har beredd utifall det skulle behövas.
Provade först med samma nålar (#43) för att inte ändra för mycket åt gången, kändes inte helt 100% vid stadskörning då jag anade ryckningar vid 50km/h
Har nu bytt till #45 nålar, blir det värre lär jag prova med #72 munstyckena, blir lite provkörning imorgon.
/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
305Ryckningar betyder att mängden blandning är otillräcklig från den krets som jobbar vid 50km/h, d.v.s. lågfartskretsen.
Prova att skruva ut tomgångsblandningsskruvarna, om du inte får sämre tomgång eller blir av med ryckningarna med mer än 5 varv ut så kan du prova att öppna tomgångskanalerna ett par tusendelar till.
Prova att skruva ut tomgångsblandningsskruvarna, om du inte får sämre tomgång eller blir av med ryckningarna med mer än 5 varv ut så kan du prova att öppna tomgångskanalerna ett par tusendelar till.
Re: GTO -69
307En sak jag får skämmas över är att fördelarlocket satt löst efter min kamdrevs kontroll vilket innebär att jag provkört ett par ggr (även med wot) samt kört till en bilträff 2 mil bort och hem med ett löst lock
Hade 6 graders förtändning efter jag drog åt locket, så jag ökade till 9.
Inte helt nöjd med fuggen än!
Provade att öppna idle by-pass hålen (då jag insåg att mina stigarrör är öppnade till närmare .037" än .035") från .08" till .1" efter att jag läst denna (igen!) http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilen dom tunar är ju inte månvarv ifrån min, den har t.om manuell låda
Fick också varvtalshöjning när jag lossade en vakuumplugg från baksidan av fuggen.
efter den modifikationen vart det 3 1/2 varv på blandskruvarna istället för 2 1/4 som det var innan.
Med #72 munstycken och #45 nålar fick jag dom gyllene 50-60 varven vid tipp-in @ 2200rpm.
Har tyvärr inte hunnit provköra efter tipp-in testet, men på papper så verkar jag ha hittat rätt.......bara inte munstyckena ställer till det vid wot nu, i sånt fall måste jag köpa #47 nålar.
Och i ärlighetens namn börjar jag bli liiiiiite less på att tuna förgasare, men då jag är lite störd och MÅSTE ha en så bra inställd förgasare som möjligt för att njuta fullt ut vid åkturerna.

Hade 6 graders förtändning efter jag drog åt locket, så jag ökade till 9.
Inte helt nöjd med fuggen än!
Provade att öppna idle by-pass hålen (då jag insåg att mina stigarrör är öppnade till närmare .037" än .035") från .08" till .1" efter att jag läst denna (igen!) http://www.highperformancepontiac.com/t ... ewall.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bilen dom tunar är ju inte månvarv ifrån min, den har t.om manuell låda

Fick också varvtalshöjning när jag lossade en vakuumplugg från baksidan av fuggen.
efter den modifikationen vart det 3 1/2 varv på blandskruvarna istället för 2 1/4 som det var innan.
Med #72 munstycken och #45 nålar fick jag dom gyllene 50-60 varven vid tipp-in @ 2200rpm.
Har tyvärr inte hunnit provköra efter tipp-in testet, men på papper så verkar jag ha hittat rätt.......bara inte munstyckena ställer till det vid wot nu, i sånt fall måste jag köpa #47 nålar.
Och i ärlighetens namn börjar jag bli liiiiiite less på att tuna förgasare, men då jag är lite störd och MÅSTE ha en så bra inställd förgasare som möjligt för att njuta fullt ut vid åkturerna.
/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
308Skojar du?Lejon skrev:Och i ärlighetens namn börjar jag bli liiiiiite less på att tuna förgasare

Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Re: GTO -69
309Nu är det ju så också att detta är första gången jag moddar tomgång/lågfarts-sidan, därför har det tagit lite extra tid.
Vore intressant att veta hur den skulle bete sig utan glappa spjällaxlar, misstänker att en del okontrollerad\ofiltrerad luft smiter emellan där.
Vad tar du för ett sånt jobb Kent?
Vore intressant att veta hur den skulle bete sig utan glappa spjällaxlar, misstänker att en del okontrollerad\ofiltrerad luft smiter emellan där.
Vad tar du för ett sånt jobb Kent?
/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
311ÄNTLIGEN!
Var ut på en provtur........rycker i lågfarten!
Provade att skruva ut tomgångsskruvarna 1 varv till 4 1/2 varv, då kunde jag även hämta 10-15 varv på tomgången med hjälp av 1/8 varv på luftskruven som ska ha ett bleck över sig.
Kanongång på tomgång lågfart och wot.....nu är jag nöjd
Var ut på en provtur........rycker i lågfarten!
Provade att skruva ut tomgångsskruvarna 1 varv till 4 1/2 varv, då kunde jag även hämta 10-15 varv på tomgången med hjälp av 1/8 varv på luftskruven som ska ha ett bleck över sig.
Kanongång på tomgång lågfart och wot.....nu är jag nöjd

/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
312Kul att det funkar till slut 

1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: GTO -69
313Tack!
Ja, det känns bra.
Nu kan jag äntligen polera och vaxa bilen nu när jag inte kommer hänga över skärmarna längre.
Ja, det känns bra.
Nu kan jag äntligen polera och vaxa bilen nu när jag inte kommer hänga över skärmarna längre.
/
Andreas
Andreas
Re: GTO -69
315Bilen tvättad, polerad och vaxad/lackförseglad..........fy faaaaaan va skönt att det är gjort 
http://sdrv.ms/17buNdM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom här medlen har jag använt.
http://sdrv.ms/17buKhX" onclick="window.open(this.href);return false;

http://sdrv.ms/17buNdM" onclick="window.open(this.href);return false;
Dom här medlen har jag använt.
http://sdrv.ms/17buKhX" onclick="window.open(this.href);return false;
/
Andreas
Andreas