Burningbird skrev:Motorn ser ut att hålla ihop än så länge med de nya delarna

Även problemet med missar på höga varv som jag antog berodde på dålig bräsletillförsel (trots ny elpump) verkar vara borta(?). Tog en testrunda på en mindre trafikerad väg och stämplade på 2an i 30km/h med fullt hjulspinn till ca 60km/h /6000varv innan jag fick i 3an, till min förvåning fortsatte bakhjulen spinna på 3an och motorn varva upp utan att misstända eller tappa bränsletrycket. Måste göra lite fler testrepor innan jag vet om problemet är helt borta. Är imponerad av hur bra en nästan original Pontiac 400 med en HO-kam kan gå...
Jag har inte noterat det tidigare men du har ju en öppet luftrenare som sticker upp genom huven!
Det är ju då inte konstigt att du har de problem som du beskriver!
Du får ju in både fläktvind och fartvind rakt in som skapar turbulens över venturin i förgasaren som stör det atmosfäriska trycket som vill ner i venturin och insuget.
Inte konstigt att motorn protesterar!
Skaffa en original luftrenare eller sätt åtminstone en skärm tillverkad av en tunn rostfri plåt mellan lock och botten på luftrenaren som täcker främre halvan av filtret så löser sig säkerligen problemet.......