Hej på er!
Har påbörjat renovering av topplock på min catalina coupe 389 1965
Har tagit bort vipparmsbultar och satt i gängade bultar istället, har en ganska höglyftande kam med dubbla ventilfjädrar så några bultar hade krupit upp.
Och nu till frågan ventilsäten, jag har 45gr på insug och 30gr på avgas.
finns det någon vinst att slipa om båda ventiler till 45gr?
Frässatsen jag har är mest baserad på 45gr 20gr och 75gr
Annons
Re: Renovering topplock
21965 Pontiac 389 har 30° säten på insug och 45° säten på avgas, inte tvärtom.
Det finns INGEN anledning att ändra på detta om du ska använda bilen för normalt bruk, och det var få om ens någon som använde topplock före 1967 till dragracing efter 1967.
Pontiacs motoringenjörer visste vad de gjorde.
Det finns INGEN anledning att ändra på detta om du ska använda bilen för normalt bruk, och det var få om ens någon som använde topplock före 1967 till dragracing efter 1967.
Pontiacs motoringenjörer visste vad de gjorde.