Val av cam 455
Postat: 21 jan 2023 14:37
Tjena!
Jag har en 455a (tror den är ifrån 1970) med 2 bultat block och nya orginala stakar o kolvar till övers! Har även 2st 6x toppar, ny msd 6 digital tändning, Holly sniper insprut och ett edelbrock RPM insug, packningar och massa andra grejer liggandes på hyllan...Tänkte nu använda mig av dessa prylar o bygga ihop en lite roligare motor än orginal! Har ingen bil att stoppa den den i just nu så utväxling och turbin vet jag ej
Men den hamnar nog i en fullsize bil i framtiden och jag gillar 3.23 utväxlingen 
Vet att många föredrar orginalinsug o Q-jet förgasare osv. men jag tänkte prova på ngt nytt bara för skojj skull
(när jag ändå har grejorna)
Men jag är lite osäker på kam valet??
Jag har en kam liggandes som heter Edelbrock 2157 men det känns som den blir lite tråkig?
Tanken är väll en lite roligare daily driver med någorlunda tomgång , som man ändå kan rita med båda bakdäcken när man åker o köper glass
Några förslag på vad som skulle funka bra?
Hur hade den reagerat med kammen jag har?
Jag har en 455a (tror den är ifrån 1970) med 2 bultat block och nya orginala stakar o kolvar till övers! Har även 2st 6x toppar, ny msd 6 digital tändning, Holly sniper insprut och ett edelbrock RPM insug, packningar och massa andra grejer liggandes på hyllan...Tänkte nu använda mig av dessa prylar o bygga ihop en lite roligare motor än orginal! Har ingen bil att stoppa den den i just nu så utväxling och turbin vet jag ej
Vet att många föredrar orginalinsug o Q-jet förgasare osv. men jag tänkte prova på ngt nytt bara för skojj skull
Men jag är lite osäker på kam valet??
Jag har en kam liggandes som heter Edelbrock 2157 men det känns som den blir lite tråkig?
Tanken är väll en lite roligare daily driver med någorlunda tomgång , som man ändå kan rita med båda bakdäcken när man åker o köper glass
Några förslag på vad som skulle funka bra?
Hur hade den reagerat med kammen jag har?