Annons
2
Den kammen gör ingen nytta i en 350 oavsett kompression.
Den är en kopia på RamAir IV kammen som användes i 400 motorer med minst 10.0:1 i komp och minst 3.73 i bakaxeln.
Om du inte anpassar resten av motorn/bilen till den kammen så blir det inte bara tomgången som blir orolig, du får en i det närmaste okörbar bil.
Vilken årsmodell av 350 har du och vilket gjutnummer sitter på de mittre avgaskanalernas ovansida?
Den är en kopia på RamAir IV kammen som användes i 400 motorer med minst 10.0:1 i komp och minst 3.73 i bakaxeln.
Om du inte anpassar resten av motorn/bilen till den kammen så blir det inte bara tomgången som blir orolig, du får en i det närmaste okörbar bil.
Vilken årsmodell av 350 har du och vilket gjutnummer sitter på de mittre avgaskanalernas ovansida?
3
Det är en 1968 års modell, jag kan inte kolla gjutnumret nu för blocket o topparna är iväg på renovering. Jag är mer inne på att sätta i en performer plus kam, den är ju lite snällare och den ska ju inte heller påverka tomgången, den har 204/214 i duration och 420/442 i lyft. Vet du vad en 350 har för duration och lyft på originalkammen?
4
1968 användes 3 olika kamaxlar till 350´n.
#254, #066 och #067:an som är vassast av dessa med 200in 213ut vid .050" lyft och .410" totalt lyft med 114 graders LSA.
#067 var standard till GTO:ns 400 motor, och den gick ju inte dåligt?
Tänk på att ju mindre LSA desto oroligare tomgång.
#254, #066 och #067:an som är vassast av dessa med 200in 213ut vid .050" lyft och .410" totalt lyft med 114 graders LSA.
#067 var standard till GTO:ns 400 motor, och den gick ju inte dåligt?
Tänk på att ju mindre LSA desto oroligare tomgång.