Behöver lite hjälp med att identifiera en förgasare med nr: 7046232, vad den användes till för motor och om det är en 750 eller 800 cfm.
Samma med #13 toppar H 289. Har mätt upp dem till 75 cc.
Och # 16 toppar F 188. som har 72 cc.
Får lite olika uppgifter när jag söker på nätet !
Annons
Re: Quadrajet Topplock
2Var hittade du numret på förgasaren? Applikations-numret på förgasare är instansat, inte gjutet i godset. Kolla på förarsidan av förgasaren.
#13 toppar användes 1970 på 350 hästars motorer med A/T i GTO, Formula 400 och Grand Prix.
#16 användes 1968 till 428, 350 hästars 400 motorer i GTO, Formula 400 och Grand Prix samt 400H.O. i GTO och Firebird och 428H.O. i Fullsize.
Volymen du mätt stämmer i grova drag, det är 50 år gamla grejor och det är mycket som kan ha hänt med dem under dessa år.
#13 toppar användes 1970 på 350 hästars motorer med A/T i GTO, Formula 400 och Grand Prix.
#16 användes 1968 till 428, 350 hästars 400 motorer i GTO, Formula 400 och Grand Prix samt 400H.O. i GTO och Firebird och 428H.O. i Fullsize.
Volymen du mätt stämmer i grova drag, det är 50 år gamla grejor och det är mycket som kan ha hänt med dem under dessa år.
Re: Quadrajet Topplock
3Det är instansat på förarsidan, det stod också att den var gjord av Carter.
Någon av topparna användes alltså inte för "Ramair motorer" om man kan uttrycka sig så eller?
Någon av topparna användes alltså inte för "Ramair motorer" om man kan uttrycka sig så eller?
1966 GTO
Re: Quadrajet Topplock
47046232 existerar inte, kan det vara 7040232? I.s.f. en 1970 Cadillac. Har du bilder på fuggen och numret?
1968 heter D-ports RamAir topparna #31.
1969 heter D-ports RamAir topparna #48. Satt även på 350H.O., 428H.O. och 400 M/T
1970 heter D-ports RamAir topparna #12. Satt även på 400 M/T.
Inga av dessa toppar använder oljesköldarna p.g.a. de starkare ventilfjädrarna men riktiga tätningar på insugsstyrningarna.
1968 heter D-ports RamAir topparna #31.
1969 heter D-ports RamAir topparna #48. Satt även på 350H.O., 428H.O. och 400 M/T
1970 heter D-ports RamAir topparna #12. Satt även på 400 M/T.
Inga av dessa toppar använder oljesköldarna p.g.a. de starkare ventilfjädrarna men riktiga tätningar på insugsstyrningarna.
Re: Quadrajet Topplock
6Ursäkta såg att jag vänt på ordningen på dom fyra sista skall vara 7043262
1966 GTO
Re: Quadrajet Topplock
773-74 Pontiac Q-jet 750cfm, med auto. Gjuten aug. 1972. Enligt de uppgifter jag hittade satt den på 400/455 men inte säkert det stämmer.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Quadrajet Topplock
9Tack grabbar!!
Har ni något bra tips hur man får en sådan ren från sot och skit? Har tvättat den med diesel hjälpte föga.
Har ni något bra tips hur man får en sådan ren från sot och skit? Har tvättat den med diesel hjälpte föga.
1966 GTO
Re: Quadrajet Topplock
10Jag har kört mina förgasare i ultraljudstvätt men då är dom helt demonterade. Judge är experten så han kan säkert ge tips vad som funkar bäst.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Quadrajet Topplock
11Jag brukar använda thinner och en gammal tandborste när jag tvättar förgasare, men jag gör det så sällan så jag vet inte om det är det effektivaste sättet.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza
1966 Chevrolet Corvair Monza