Annons

Vilka Bakaxlar passar Grand Prix -66?

1
Tjenare! Jag behöver en stark Axel med diff och ca 3.30 i utv. , och ska vara så nära 166cm bred (fälg till fälg)... Har lilla gm (Impala) spindlar och skivor fram så vill ha samma bultcirkel bak.
Jag har fått tag på en 12 bult Impala Axel som är ca: 163cm o rätt utv. och allt men det blir mkt jobb att få dit den, då länkarms fästena är helt olika (sitter på huset på Pontiac och rörena på Impala).
Någon som har en annan idé på bakaxel som passar bättre?? Lr någon som byggt ihop ngt liknande?
Någon som vet om det finns ngt kit att köpa för att bygga om till Cheva 12bult? Har Pontiac någon bra Axel som passar?

Tack på förhand! // Gurra
Pontiac GTO-66 CAB

Pontiac Grand Prix -66 389 (SÅLD)

Pontiac Grand Prix -66 406, 671 kompressor (under renovering)
Annons

Re: Vilka Bakaxlar passar Grand Prix -66?

2
Om du har kvar originalaxeln så har Fabcraft Metalworks en HD 3.55utv. till den. Jag köpte en customdiff från Engineered Performance till min + 3.55utv samt ett rebuild kit med alla lager etc. från Fabcraft. Tror att originalaxeln är minst lika stark som Cheva 12-bult, min kommer hamna bakom en 501ci stroker med ca 600hp vilket inte borde vara några problem. Byta nav kanske blir kärvare om man inte monterar spacer...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP