Annons
Re: Kompresion
2Beror på förbränningsrummens storlek i topparna.
Std. 2-ports #47 (pressade stödbultar) har runt 8.5:1.
H.O. 4-ports #48 (gängade stödbultar) har runt 9.5:1.
Std. 2-ports #47 (pressade stödbultar) har runt 8.5:1.
H.O. 4-ports #48 (gängade stödbultar) har runt 9.5:1.
Re: Kompresion
3 Jag har en orginal 350 1969 lemans med en tvåportsförgasare kan jag använda topparna från min 65 a 389 67 toppar , får jag högre Kompresion då ?
Re: Kompresion
4Du menar att du har #76-toppar? Du kan använda dom på en 350 om du inte har för högt lyft på kammen, vinkeln på ventilskaften och uttagen i kolvarna skiljer mellan -65 och -69. Du måste också använda topplocksbultarna från #76-topparna. #47-topparna har ca 83cc förbränningningsrum (ger ca 8.3:1 på en 350) och #76-topparna ca 71cc, vilket borde ge ca 9.2:1 i komp på en 350.
Jag håller själv på att plocka ihop en 350 (bygget står still just nu) med portade #76-toppar planade till 66cc för att få upp kompet till ca 9.75:1.
Jag håller själv på att plocka ihop en 350 (bygget står still just nu) med portade #76-toppar planade till 66cc för att få upp kompet till ca 9.75:1.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Kompresion
5Låter intressant undrar om en sådan här CAM kan passa http://www.ebay.com/itm/COMP-Cam-Lifter ... yS&vxp=mtr
Re: Kompresion
6Den funkar säkert klockrent ihop med 47-topparna. Med 76-topparna skulle jag välja en lite större kam typ Summit 2801 eller en Melling 068.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Kompresion
7 Jag hade inte tänkt att trimma för mycket bara så att jag får den lite piggare och går att cruisa med är inte säker på vad jag vill ha men öppen för förslag