Annons

DIV 455 problem

1
HEJ!
Hadde tänkt byta mina över fall mot 4 bultade men till min för våning var det inga hål för detta i blocket.(hadde för mig att ALLA 455 blocka hadde dem).
Nu till frågorna!

Borra upp håll.Men hur djupt?

Olje kanaler till fördelar drevet (VART BORRAR MAN)?Har hört att man bör göra det?

Plåten som sitter på över fallena ska den an vändas?I fall att vilken nytta?
Annons

2
De flesta, om inta alla 1970-74 455 block var borrade och gängade för fyrbults överfall, endast H.O. och S.D. fick dock fyrbultade överfall.
1975 och 1976 455 har svagare/tunnare gjutning vid ramlageröverfallen och lämpar sig inte för att borra och gänga till fyrbultade överfall. Dessa block klarar dock en hel del effekt om man använder pinnbultar i stället för skruv till överfallen, men de största effektuttagen bör undvikas.

För extra smörjning borrar man ett hål i bakre oljepluggen vid drevet, man kan borra ett större hål och peena igen detta för att justera till ca. 0.75mm. Inget "måste", men "nice".

Plåten eller "windage tray" hindrar oljan från att komma i kontakt med veven så att oljan blir skummig och tappa oljetryck under inspirerad körning, senare, efter halva -73 använde man i stället ett tråg med skvalpplåt. Använd antingen det ena eller andra.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/