En till del till byggeriet dök ner i postlådan idag.
Bild kommer senare
// Niklas
Annons
Re: Pontiac GTO - 1966
17Föresten !
är det någon som sitter på en " how to" att få lite mer skjtuss i th400 lådan, tänkte på det där att man borrar upp några hål. tar väck nån fjäder å tar bort några kulor för att få lådan att växla lite hårdare ??
tyckte det var onödigt att köpa nån bok när det FÖRMODLIGEN lär sitta nån här på forumet som redan har gjort detta ett flertal gånger å kan tala om för mig hur man går till väga. finns det bilder är ju detta ätt jätte plus i kanten
// Niklas
är det någon som sitter på en " how to" att få lite mer skjtuss i th400 lådan, tänkte på det där att man borrar upp några hål. tar väck nån fjäder å tar bort några kulor för att få lådan att växla lite hårdare ??
tyckte det var onödigt att köpa nån bok när det FÖRMODLIGEN lär sitta nån här på forumet som redan har gjort detta ett flertal gånger å kan tala om för mig hur man går till väga. finns det bilder är ju detta ätt jätte plus i kanten
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
18en till fråga jag kom på. hur pass mycket ska man dra åt flexplattan på en 400 motor ?! ... ska nämnligen börja montera ihop lite grejor på bilen till helgen, så jag vet att jag får med mig rätt momentnyckel hem från jobbet på fredagen.
sen står frågan fortfarande kvar. hur man går tillväga för att ta bort kulor. borra hål och ta väck denna fjäder på 400:lådan, så man får lite mer skjuss i lådan, finns det nån tråd angående detta som förklarar och visar vart man ska borra och plocka bort kulor ?! ..
// Niklas
sen står frågan fortfarande kvar. hur man går tillväga för att ta bort kulor. borra hål och ta väck denna fjäder på 400:lådan, så man får lite mer skjuss i lådan, finns det nån tråd angående detta som förklarar och visar vart man ska borra och plocka bort kulor ?! ..
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
19gto66 skrev:en till fråga jag kom på. hur pass mycket ska man dra åt flexplattan på en 400 motor ?! ... ska nämnligen börja montera ihop lite grejor på bilen till helgen, så jag vet att jag får med mig rätt momentnyckel hem från jobbet på fredagen.
sen står frågan fortfarande kvar. hur man går tillväga för att ta bort kulor. borra hål och ta väck denna fjäder på 400:lådan, så man får lite mer skjuss i lådan, finns det nån tråd angående detta som förklarar och visar vart man ska borra och plocka bort kulor ?! ..
// Niklas
jag fann hur pass mycket flexplattan ska dras
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
20För Böveln !! glömt bort att visa hur kuggarna till utväxlingen ser ut ..
såg på dom förra bifogade bilderna att det syns litegrand iaf ..
fattas en del på det stora drevet. ser likadant ut på det lilla också. kan ta bättre bilder så får ni se mer exakt hur utväxlingen ser ut, om den kanske fortfarande är brukbar eller om det är skrotpris på grejorna.
// Niklas
såg på dom förra bifogade bilderna att det syns litegrand iaf ..
fattas en del på det stora drevet. ser likadant ut på det lilla också. kan ta bättre bilder så får ni se mer exakt hur utväxlingen ser ut, om den kanske fortfarande är brukbar eller om det är skrotpris på grejorna.
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
23
Lite grejor, utväxlingen såg värre ut än jag trodde..
Och flexplattan från burningbird.
// Niklas
Och flexplattan från burningbird.
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
24Det säljs en bakaxel nu på Performance Years Forum. XH 3,55 Posi. 1.200 dollar.
Re: Pontiac GTO - 1966
25ja det är synd att man inte är miljonär såhär i julklappshandlingstider. ungarna går före renovering av bilen !Peje skrev:Det säljs en bakaxel nu på Performance Years Forum. XH 3,55 Posi. 1.200 dollar.
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
26Fick lite prisuppgifter av stig axel&parts idag.. får se hur det slutar efter jul och nyår
// Niklas
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
27tänkte uppdatera lite, har inte hänt så mycket, har försökt få ihop lite slantar efter jul och nyårsfirande som alltid brukar skena iväg å kosta multum...
nu ska vi se sa blinda signe till döve kurre...
lådan kommer skickas iväg på renovering i början av nästa vecka.
samt kommer det att förmodligen inhandlas en ford 9" att sätta under bilen ...
det var allt för denne gång, lite snålt, men alltid något
// Niklas
nu ska vi se sa blinda signe till döve kurre...
lådan kommer skickas iväg på renovering i början av nästa vecka.
samt kommer det att förmodligen inhandlas en ford 9" att sätta under bilen ...
det var allt för denne gång, lite snålt, men alltid något
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
28Då var lådan ivägskickad på renovering igår, skulle få tillbaka den om ett par veckor, tiden räcker inte till när man har en gravid kvinna i huset .
han fick också ta med sig turbinen å kolla igenom den å se vad den var i för skick .
nu håller jag på å funderar bara vad man ska köpa för utväxling till den nya bakaxeln .. om man ska köra på en 8.5" GM axel med 3:42-3:55 eller köra på stort å köpa sig en ford 9" .. en ny ford 9" kostar ju nästan dubbelt så mycket som en nybyggd 8.5" men ford 9" är skottsäkert vad jag har förstått ..
börjar bli lite brådis att beställa hem grejorna å skruva ihop det innan knodden tittar ut för sen så blir det inte mycket garagetid för bilen
// Niklas
han fick också ta med sig turbinen å kolla igenom den å se vad den var i för skick .
nu håller jag på å funderar bara vad man ska köpa för utväxling till den nya bakaxeln .. om man ska köra på en 8.5" GM axel med 3:42-3:55 eller köra på stort å köpa sig en ford 9" .. en ny ford 9" kostar ju nästan dubbelt så mycket som en nybyggd 8.5" men ford 9" är skottsäkert vad jag har förstått ..
börjar bli lite brådis att beställa hem grejorna å skruva ihop det innan knodden tittar ut för sen så blir det inte mycket garagetid för bilen
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
30ja det låter kanske konstigt, men när jag inte finner någon annan axel, så varför inte ? ...Peje skrev:Ford delar i en Pontiac GTO.....
// Niklas
GTO66