Annons

Jim Hand

1
Verkar omöjligt att få tag i boken ": How to Build Max Performance Pontiac V-8s" av Jim Hand, har nu beställt 2 gånger från USA och bägge gångerna fått den av Rocky Rotella.
Har ingen lust att köpa ett begagnat ex för över 1000 spänn som bl.a. Amazon säljer.
Någon som har ett ex över och vill sälja? Ev. scanna in sidorna om portning och maila till mig. Om någon är intresserad så säljer jag en av Rotellas ex.
//Peter
Annons

Re: Jim Hand

5
köpte min på adlibris med men den verkar utgått där och samma gäller med Car-tech sidan finns inte med där heller

men Håkan S kan man lita på :)
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241

Re: Jim Hand

7
Tror utgåvan som Jim Hand skrev slutade tryckas för en tid sedan, verkar vara svår att få tag på även i staterna. Tur att Håkan har på lager, kanske skulle svänga förbi och köpa ett reservex. Ett tips om du ska porta Pontiac-toppar är att beställa "Performance Porting" DVDn av Pete Mccarthy från petemccarthy.com
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Jim Hand

8
Burningbird skrev:Tror utgåvan som Jim Hand skrev slutade tryckas för en tid sedan, verkar vara svår att få tag på även i staterna. Tur att Håkan har på lager, kanske skulle svänga förbi och köpa ett reservex. Ett tips om du ska porta Pontiac-toppar är att beställa "Performance Porting" DVDn av Pete Mccarthy från petemccarthy.com
Har 1 ex kvar...
Vill nog inte sälja men...
Ge mig ett pris?
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: Jim Hand

9
Håkan S skrev:
Burningbird skrev:Tror utgåvan som Jim Hand skrev slutade tryckas för en tid sedan, verkar vara svår att få tag på även i staterna. Tur att Håkan har på lager, kanske skulle svänga förbi och köpa ett reservex. Ett tips om du ska porta Pontiac-toppar är att beställa "Performance Porting" DVDn av Pete Mccarthy från petemccarthy.com
Har 1 ex kvar...
Vill nog inte sälja men...
Ge mig ett pris?
Håkan
Jag har både Jim och Rockys upplaga av boken, tänkte att om du hade några kvar på lager kunde jag köpa en att ha i reserv ;) Tack iaf.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP

Re: Jim Hand

10
hosjobo skrev:Verkar omöjligt att få tag i boken ": How to Build Max Performance Pontiac V-8s" av Jim Hand, har nu beställt 2 gånger från USA och bägge gångerna fått den av Rocky Rotella.
Har ingen lust att köpa ett begagnat ex för över 1000 spänn som bl.a. Amazon säljer.
Någon som har ett ex över och vill sälja? Ev. scanna in sidorna om portning och maila till mig. Om någon är intresserad så säljer jag en av Rotellas ex.
//Peter
Jag köper gärna Rockys bok!