Det där lät inge kul....Burningbird skrev: Men först måste jag byta stötstänger, vippor och lyftare eftersom motorn äter upp stötstängerna var 20:e mil
Re: Renovering Pontiac 400
121Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Det där lät inge kul....Burningbird skrev: Men först måste jag byta stötstänger, vippor och lyftare eftersom motorn äter upp stötstängerna var 20:e mil
Vad är problemet? Du har väl slipat upp stötstångshålen i topparna för dina 1.65 vippor så att inte stötstängerna ligger och nöter på kanten i hålen?Burningbird skrev:Men först måste jag byta stötstänger, vippor och lyftare eftersom motorn äter upp stötstängerna var 20:e mil
Men behövs det om man inte har kraftigare stötstänger? då jag hade det på min så fanns det spel kvar, utan bearbetning.... (tror det var 71:ans 400 toppar. nr 96...)The Judge skrev:Vad är problemet? Du har väl slipat upp stötstångshålen i topparna för dina 1.65 vippor så att inte stötstängerna ligger och nöter på kanten i hålen?
Jo, funderade på den här: http://m.summitracing.com/parts/sum-290108zappafan skrev:Funderade en gång i tiden på en sån (fuelcell) ,då är ju det mesta klart, finns väl upp till mot 80 liter?
Tack för bra tips på delar! Har inga bekymmer så länge det är mer än halv tank så problemet bör ligga i att tanken saknar sump vid armaturen och att bränslet trycks bakåt i tanken vid hård accelation och låg bränslenivå så pumpen suger torrt. Ska plocka ner tanken och kolla skicket på armaturen/filtret.AndersF skrev:Kanske behöver du en sån här? http://www.robbmcperformance.com/produc ... surge.html
Känns inte som om du egentligen skulle behöva en utan det är nog tankarmaturen som strular? Sockan på armaturen som är igensatt, eller sitter det ett metall filter på den? Kommer inte ihåg.
Robb har sådana åxå förberedda för lite grövre ledningar. http://www.robbmcperformance.com/produc ... msend.html
Återgå till "Garaget - Samlat!"