Annons
Annons

2
Spelar nog ingen större roll var Du handlar, bara Du vet vad Du ska ha för fälgar och dimensioner och inpressning/backspace. Frakten lär ligga runt en 4-500 med Bussgods inom Sverige.

S&S Custom är väl ändå 9-10 mil enkel resa för Dig ?

Är själv sugen på en uppsättning Am. Racing TT2 17" (Som alla andra :D) men det finns annat jag egentligen behöver mer....tyvärr.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

3
Hej du.
Stämmer bra det att det är ca 9 mil till Indal.
Själv är jag sugen på en uppsättning Supreme fälgar.
Vad är det du behöver till din bil då? 8)

4
Janne skrev: Vad är det du behöver till din bil då? 8)

Lacken är inte 100% så det skulle jag vilja fixa. Dock är det svårt att hitta någon som kan göra ett vettigt arbete till ett någorlunda vettigt pris tyvärr. Sen ska lådan bytas mot en Th350 (Kör 2vxl. St300 idag). Har även beställt dörrsidor fram + paneler bak och sätesklädslar. Sen tycker jag bruksbilen börjar kännas lite ålderstigen, så där drar det iväg en del stålar att byta ut denna inom ca 1 år. Även köket och badrummet i huset hör jag vissa önskemål om att det bör bytas ut... :(

Fan, jag skulle behöva en rejäl vinstlott nu... :twisted:
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

5
Behöver själv en ny lack. vet ej om jag ska gå ifrån "orginal" som alla tycker jag ska behålla eller om jag ska ta den lack jag själv vill ha på min kärra. Hur som helst. Jag har fått tag på en kille som kunde lacka min bil naturligtvis svartjobb. Om jag skulle ha orginal kostym så va priset ca 25000. Men om jag skulle byta kläder då velade han ha 30+ då han även skulle ta i samtliga skrymslen.. Jovars en lackare skulle man va.

Hittade även en kille mot erat håll. Nån stans i huddik tror jag. Min kompis känner han. Han var i alla fall lakerare och raggarbroder så han förstår att det glipar i plånböckerna i bland. Men visst han åsså velade ha dessa kronor om han överhuvudtaget orkade lacka då han var lite till åren.

Och en sak till. Jag tror bestämt att de gamla Slot mag fälgarna kommer att komma tebaka. Vill faktiskt ha såna själv så om nån har fyra 15" ligger meddela mig

7
pontrace skrev:
Och en sak till. Jag tror bestämt att de gamla Slot mag fälgarna kommer att komma tebaka. Vill faktiskt ha såna själv så om nån har fyra 15" ligger meddela mig
Tror jag helt säkert att de gör. Det var inte länge sedan Rallye Wheelsen var osäljbara..... det är de definitivt inte idag.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

8
Hej på er.
En jobbar kompis fick leka lite med Photoshop.
Så här ser den ut med Supreme fälgar.
Samt en bild med Retro Alloys TQ.
Det lutar åt Supreme fälgarna,tycker att dom passar bättre.
Senast redigerad av Janne den 11 sep 2010 22:54, redigerad totalt 1 gånger.

9
Snyggt, men jag det skulle vara snyggare med 17" på en fullsize :)
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

10
Tror du inte åkkomforten blir lidande om man går upp till 17"?
Det sitter ju 14" orginal på den
Det blir väl inte så mycket gummi kvar runt fälgen.
Man är ju inte direkt bortskämd med bra vägar här runt omkring. 8)

11
Nja. Om Du har fräsch hjulupphängning i övrigt (Dämpare, bussningar etc.) bör Du överleva den lilla komfortminskningen.

Ta 16" om Du känner dig osäker, det börjar ju bli en vanlig däckdimension igen. Sitter mycket 16" på nyare bilar.

Det satt 16" Bmwfälgar på min GTO när jag köpte den, och däcken var gamla och hårda men den gick mjukt och fint ändå.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

12
Är det någon som vet villken bredd offset mm som en Pontiac A-body kan svälja utan att ta i i bak!. Har mätt och tittat men det är absolut bäst om någon sitter med svaret direkt. Köpte nämligen fälgar som breddade utåt för mkt och tog i . Så nu vill ja vara säker denna gång.

Tpfh

13
Har för mig att de gillar åtminstone 4,5" backspace. Har 4" på mina 15x7 och då fick 275/60-15 däcken som satt på precis plats mot skärmkanten + lite marginal innåt. 66-72 har större hjulhus än 64-65 dessutom.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

14
Kom på en sak Janne, eftersom Du nämner Astro Supremefälgarna:

Jag rekommenderar att Du köper fälgar som har ett fast bultmönster och inte variabelt. OM Du köper med variabelt bultmönster så måste Du ha centreringsringar i metall för att få hjulet absolut rätt centrerat. Annars får Du bråka med vibrationer till fan avlöser Dig.

Iofs. rekommenderas att man använder centrum ringar även till fälgar med fast bultmönster, men det är inte lika känsligt som till fälgar med variabelt.
// Thomas
Ingen Pontiac längre....däremot:
Belair 1955 2drht
El Camino 396SS

15
Man tackar för tipsen. Skall ha det i minnet.
Har redan börjat lägga undan till Supreme fälgar och däck.
Har sagt hemma att i år blir det inga julklappar.
Utan att det blir hårda Hjulklappar till våren 8)