Står inför det otroligt roliga jobbet med slipning nu *URK*
Bilen är hyffsat nylackad från förre ägaren 2009/2010 tror ja.
Frågan som är hur mycket behöver jag slipa ner bilen, räcker det med att ja mattar ner hela bilen eller ska jag ta mej ner till slipgrunden, eller ner till plåtren bil?
Bilen kommer bli RAL 9005 (mattsvart) glans 40
Mvh Kjelle
Annons
Re: Lackering
2Om bilen är fin och de är riktig 2k lack på den så matta av den med maskin och 800 papper och måla 

4800 papper är till att ta i, matta med 500-600 papper,
Jag som är Billackerare och har erfarenhet av detta hade använt 400 max500 papper för att lackera 2k på:)
Jag som är Billackerare och har erfarenhet av detta hade använt 400 max500 papper för att lackera 2k på:)
5Får vara j*vligt nöjd för att vara första gången ja kört våtlack med spruta, några få hönsskitar (kan räknas på en hand).
Ligger 2 lager grund nu, nu är de bara huv, skärmar och kofångare kvar att grunda. sen kommer topplacken.
Bilder kommer när ja orkar skala ner dem till rätt storlek. =P
Ligger 2 lager grund nu, nu är de bara huv, skärmar och kofångare kvar att grunda. sen kommer topplacken.
Bilder kommer när ja orkar skala ner dem till rätt storlek. =P
6kolla min tråd i foruminfo/övrigt ang lägga upp bilder så slipper du skala ner dem 

Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
7Ska göra det jimmy, tackar. =)jimmy 77 skrev:kolla min tråd i foruminfo/övrigt ang lägga upp bilder så slipper du skala ner dem