Sida 1 av 1
Insug 389 1964
Postat: 08 jun 2011 07:01
av gerfaniallt
Nybliven ägare till en catalina -64. Hunnit rulla ca 30 mil innan 389an började trycka ut olja o ryka
rejält ifrån vevhuset. Så nu blir det o lyfta motorn o tokrenovera innan sommaren bryter ut.
Min fråga är: nu när jag ändå har ut motor tänkte jag byta till ett 4ports insug, men var
hittar jag ett eftermakrknadsinsug till min 389 -64. Verkar ju inte vara
några problem till 65 o fram. Taksam för alla svar så länge det rör ämnet.
Re: Insug 389 1964
Postat: 08 jun 2011 08:58
av Ydde
Re: Insug 389 1964
Postat: 08 jun 2011 09:57
av The Judge
gerfaniallt skrev:Nybliven ägare till en catalina -64. Hunnit rulla ca 30 mil innan 389an började trycka ut olja o ryka
rejält ifrån vevhuset. Så nu blir det o lyfta motorn o tokrenovera innan sommaren bryter ut.
Min fråga är: nu när jag ändå har ut motor tänkte jag byta till ett 4ports insug, men var
hittar jag ett eftermakrknadsinsug till min 389 -64. Verkar ju inte vara
några problem till 65 o fram. Taksam för alla svar så länge det rör ämnet.
Har du kollat att vevhusventilationens PCV-ventil inte är igensatt? De har f.ö. samma bytesintervall som luftfiltret.
Re: Insug 389 1964
Postat: 08 jun 2011 23:06
av gerfaniallt
japp har kollat ventilen och den va som ny.
Re: Insug 389 1964
Postat: 08 jun 2011 23:10
av gerfaniallt
fy fan vilka priser.
har haft 2 chevor, båda med sb och för dom pengarna får man ju löjligt mycket mer.
får nog ta mig en funderare på om bilen e värd att behålla om det ska kosta en förmögenhet o fräcsha till den lite.
Re: Insug 389 1964
Postat: 09 jun 2011 12:40
av Mr.Pontiac
Pontiac är alltid värd att behålla
Re: Insug 389 1964
Postat: 10 jun 2011 15:37
av gerfaniallt
mr.pontiac det ligger i något i det du säger. lite roligare att ha en bil som man inte möter 50 likadana av på varje träff man besöker.
får väl satsa på ett bra bruksputs istället för väss.