Annons

Glipa i flygel

1
Har bytt 4 bussningar mellan ram och kaross vid torpeden.Måste jag byta alla andra med? Framflygel på förarsidan passar väldigt illa och jag har jobbat en hel del med inpassning.Ramlyft som gäller för övriga bussningar? Dom vid torpeden hade ju fyrkantig"mutter" som var relativt lättåtkomlig men resten? Sitter dom dragna i golvet? Risk att det snurrar och man får kapa i golvet? Dom bussningarna som har bytts var tokslut och bultar med värre rost än Regalskeppet Wasa.
Annons

Re: Glipa i flygel

3
Jag har bytt mina bussningar utom en som tyvärr snurrade med! den satt på hö-sida efter bakhjulet! Jag gjorde som så att efter att jag lossat alla så tog jag en domkraft och en ngt bred/lång bräda och spännde upp karossen så pass att de nya bussningarna gick i. Karossen är inte så otymplig och svår att lyfta så det gick bra. Men då hade jag framskärmarna borta OCH delat styrstaget med snäckan. var själv orolig att det skulle snurra med, men tar man det försiktigt så känner man om det skulle ge med sig.

Re: Glipa i flygel

5
Jag bytte bussningarna i fronten när hela det paketet blev avlyft och renoverat.Så om jag shimsar "upp" fronten bör det bli bättre? Har ej lust/tid att ramlyfta nu utan vill få flygeln åtminstone hyfsad,kan ju fan "kasta in hatten" nu.Ser för jävligt ut men jag kan ju iaf öppna o stänga dörren,ha-ha! Ja,är det inte drivaxel lager,förgasarproblem,taskig värme o fan o hans mormor så är det nåt annat.Men det är en kul hobby..

Re: Glipa i flygel

6
Jovisst är det kul! Som fan dessutom...men ibland känns det vääääldigt....ja tungt...å alla andras bilar håller utställningskick...drag som i en top fueler o drar 0,4 liter milen..;-) så känns det iallafall ibland. Men så kommer det där tillfället...när hon spinner som en elmotor...folk glor som det va en månlandare som mullrar förbi..man kör ifrån nån fjunig tonåring i nån BSR trimmad värsting "bil"...DÅ....då är allt glömt....allt...suck jag vill ha SOMMAR nu!!!!

Re: Glipa i flygel

8
Ofan det planade visst ut!!! Men jag kan säga att det jag gjorde var att borra ett hål brevid och körde in en skruvmejsel som skulle hålla emot. dessvärre så gick det inte som jag ville, så jag lät den bussningen vara. OCH tur var att den var´i bra skick och hade antagligern inte behövt ett byte i alla fall, Men det stör en pedant!!!!!!