Jag hr ett vaccumuttag framsida på min Carter AFB därifrån har jag vaccum till fördelaren och in till kupen På baksidan har jag vaccum ner till automatlådan och bromsservon Och ett tredje uttag som är öppet skall det nån slang dit också eller skall det pluggas? Jag har också ett vaccumuttag på en av bultarna till fögasaren det är pluggat
Mvh Grizzly
Annons
Re: Vaccumfråga igen Bonneville 1966 389 TH400
2Förgasare till Kalifornien-bilar med luftpump (1966-67) har en portat anslutning till vakuumförställningen framtill, samt en direktvakuumanslutning till luftpumpen där det sitter en luftskruv för justering av tomgångsvarv på icke-Kalifornien bilar.
Kalifornien-förgasare har en "normal" ställskruv till spjällen för tomgångsvarv.
Slangen till kupe´ns värme/luftspjäll ska sitta på den öppna anslutningen baktill.
På den ihåliga pinnbulten ska slangen från dash-poten, som dämpar gasreglaget när man släpper gaspedalen, sitta för bilar med automatlåda.
Kalifornien-förgasare har en "normal" ställskruv till spjällen för tomgångsvarv.
Slangen till kupe´ns värme/luftspjäll ska sitta på den öppna anslutningen baktill.
På den ihåliga pinnbulten ska slangen från dash-poten, som dämpar gasreglaget när man släpper gaspedalen, sitta för bilar med automatlåda.
Re: Vaccumfråga igen Bonneville 1966 389 TH400
3Jag undrar om det har nån betydelse vart slangarna är anslutna är det inte samma vaccum på samtliga uttag
Mvh Grizzly
Mvh Grizzly
Re: Vaccumfråga igen Bonneville 1966 389 TH400
4Att sätta slangen från kupe´n till en portad (ger inget vakuum på tomgång) anslutning hindrar ju värme/luftreglagen att fungera som avsett på tomgångsvarv.
De bakre anslutningarna har alla fullt vakuum från tomgång och de som inte används måste pluggas.
De bakre anslutningarna har alla fullt vakuum från tomgång och de som inte används måste pluggas.