Annons

Re: kulör på subframe m.m

31
Kent,
Jag är inte out på det viset, men några fler goda råd är det slut på i denna tråd!!!
Vill någon ha mina åsikter om detta funkar PM bra!
"Sen är det inte lätt med engelskan." skriver du som svar till mig!
Om det inte var kritik mot mig var det ju första gången på över 3000 repliker du haft på detta forum som du skriver att du har fel...
Svara på resten av mina frågor istället för att fokusera på saker som inte har med tråden att göra!!!

Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se
Annons

Re: kulör på subframe m.m

32
Håkan S skrev:Kent,
Jag är inte out på det viset, men några fler goda råd är det slut på i denna tråd!!!
Vill någon ha mina åsikter om detta funkar PM bra!
"Sen är det inte lätt med engelskan." skriver du som svar till mig!
Om det inte var kritik mot mig var det ju första gången på över 3000 repliker du haft på detta forum som du skriver att du har fel...
Svara på resten av mina frågor istället för att fokusera på saker som inte har med tråden att göra!!!

Håkan
Tack detsamma, skulle man kunna säga!

Var nån´stans tolkar du in att min kommentar om engelskan skulle gälla just DIG?
Försök ha lite inlevelse och lär dig läsa mellan raderna så kanske stämningen blir lite trevligare här i stället för att du hela tiden måste klanka ner på det jag skriver och kommentera antalet poster jag har.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: kulör på subframe m.m

35
Nu kommer jag med en fråga lite på sidan om så här:

Hur lackerades karosserna på fabrik? tänker framförallt på tex. f-body
lackerades det med dörrar och skärmar på plats?
Tänker på att tex. skärmarna är lackerade även insida mot motorrummet i karossens färg och innerskärmarna och huvgångjärnen är svarta, vilket ser ut som skärmarna lackerats löst.
eller att det oftast är plåtrent(rostigt) bakom dörrgångjärnen när man plockar ner inför renovering,vilket tyder på att åtminstonde gångjärnen redan monterats vid lack på fabrik.

Re: kulör på subframe m.m

36
stefan-m skrev:Nu kommer jag med en fråga lite på sidan om så här:

Hur lackerades karosserna på fabrik? tänker framförallt på tex. f-body
lackerades det med dörrar och skärmar på plats?
Tänker på att tex. skärmarna är lackerade även insida mot motorrummet i karossens färg och innerskärmarna och huvgångjärnen är svarta, vilket ser ut som skärmarna lackerats löst.
eller att det oftast är plåtrent(rostigt) bakom dörrgångjärnen när man plockar ner inför renovering,vilket tyder på att åtminstonde gångjärnen redan monterats vid lack på fabrik.
Vad jag vet så lackerades karossen med bagagelucka och dörrar monterade. I öppet läge! Framskärmar huv och front monterades färdiglackerade. Jag grundar detta på att som du skriver det inte finns någon färg bakom dörrgångjärn ej heller bakom gångjärnen till bagageluckan. Har även sett en film som jag tyvärr inte hittar just nu som visar just detta.
Med vänlig hälsning
Håkan
1970 GTO, 370 hp, 3:90, TH400.
http://www.americano.se

Re: kulör på subframe m.m

38
Så här såg det ut vid "bandet" där bilarna byggdes. Detta är en A-body, ramen var redan lackad från leverantören, andra delar som exempelvis stötdämpare var även de lackerade i leveratörens färg, men allt fick sig en dusch med svart färg bakifrån så att det skulle se bra ut ifall nå´n köpare skulle få för sig att krypa under den färdigbyggda bilen och kolla, framvagnens styrleder och kulbultar var olackade, krängningshämmare kunde i bland fått nå´t stänk av rostskydd men kunde lika gärna varit obehandlad:
Bild
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: kulör på subframe m.m

42
Eller så kör du en "Ronnie o Ragge". Billig pensel,gärna 10-pack från Biltema o Hammarlack."The best a man can get"!
Jag målar min Bonnevilleram med slät hammarlack, använder dock pensel från Würth :mrgreen: Kan ju få för mig att leka "Dukes of Hazzard" på nån grusväg eller ställa upp i ett backrace/hillclimb och då spelar ju färgen på ramen mindre roll ;)
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP