Annons

fälgbredd gto 66

1
Tjenare!
Går i mycket julklapps tankar bla nya fälgar till bilen :D

bilen är ju då allltså en 66as gto med 71:ans bakaxel.

fram blir det väl helt vanliga 225/50R15 däck, är det något att tänka på offset o dyligt där med ?!
vad ska jag tänka på för att få till maxbredd på däck å fälg bak ?, sitter 255/50R15 på rally fälgar nu, men vill väl komma upp i både bredd å höjd i bakändan tänkte mest på eftersom 71:ans axel är lite bredare än den som ska vara där orginal, någon som har nå erfarenhet kring detta ?
vet en som har ett par skapligt breda 15" slotmags 8.5" breda om nå sånt kan passa problemfritt ?

helt vanliga 15" fälgar såklart ! inget "bling bling",, lastbilsfälgar med lindad vattenslang som däck å sånt trams. lite fälg å mycket gummi är min melodi :twisted:


// Niklas
GTO66
Annons

Re: fälgbredd gto 66

3
The Judge skrev:Original var 14x6 med 7,75 tum breda däck. 1966 till 1972 har samma bredd på bakaxeln. 15x7 Rally II med 235/60 passar bra enligt många.
jaha jag trodde att det var bredare axel från 71. ja, jag tog nog fel :)

ja jag har rally II fälgar nu med 255/50 däck på nu runt om.

men tycker dom fälgarna är så tråkiga att titta på .. Orginal är för dom äldre herrarna så att säga ...

näe tänkte mig nå fina centerline eller slotmags eller american racing i något roligare utförande än dom 5 ekrade som alla kör med idag.

//Niklas
GTO66

Re: fälgbredd gto 66

8
The Judge skrev:Avgas från HansenRacing? Ena sidan pekar uppåt den andra nedåt....

Ja, Rally II är ju i.a.f fel på en 66:a.

haha jadu, det har jag ingen aning om ;)

ja det är väl så. jag tycker då det passar in bättre på någe vis :)
Tur inte alla tycker lika.

// Niklas
GTO66