Annons

Brutal Loctite

1
För att undvika att yttre lager ringen ska snurra smetade jag på Loctite.Minns inte siffrorna nu men det var den hårda varianten.Nu får jag fan inte loss/ut drivaxeln,vad göra? Glödga eller dynamit?Har monterat en ny drivaxel på ena sidan och skall nu montera på den andra.Jävla skit..
Annons

Re: Brutal Loctite

2
Om man värmer Loctite (med varmluftspistol eller liknande) så ska den släppa, har jag hört. Jag har inte hamnat i den situationen själv ännu (lyckligtvis), så jag har inte behövt prova det själv.
1969 Pontiac Firebird 400
1966 Chevrolet Corvair Monza

Re: Brutal Loctite

3
Var det Loctite gänglåsning du använde?
Eller var det Loctite lagermontering?

Hursomhelst, ta bort trumman och lossa skruvarna, sätt sedan tillbaka hjulet med tre muttrar som du gängar på 3-4 varv så att det blir lite slack, sen rycker du i hjulet som en slaghammare, då borde lagret släppa?

Och som Ronnie säger så hjälper lite värme att mjuka upp Loctite.
1966 GTO TriPower
1970 GTO TheJudge
KentsQjet
http://www.poci.org/
http://gtoaa.org/

Re: Brutal Loctite

6
Uppdatering: Låsvätskan jag har använt heter 638.Det är den starkaste varianten.Efter samtal med en kunnig person blev rek att INTE försöka slå ur drivaxeln.Vätskan är så stark att man istället har sönder lagret.Värma med gasol då inte värmepistol kommer upp i rätt temp.Detta innebär i sin tur att man eldar upp det mesta runt lagret.Skulle från början använt Loctite 641 då denna är demonteringsbar.Typiskt då drivaxeln är helt ny och packboxen läcker.Andra sidan är ännu inte bytt så där är det skit samma(komplett ny står och väntar).Blir till att fylla på olja och ta detta i höst/vinter.Fälgen är KLADDIG!! Jävla skit..