Dags för en liten uppdatering...Fick mina slangar i måndags och dök ner under huven och började riva, men upptäcker ganska tidigt att dom nya slangarna ser lite annorlunda ut, vilket resulterade i att tryckslangen inte kunde monteras på ett tillfreställande sätt

. Åkte tillbaka med dom gamla slangarna ditt där jag hade köpt dom för att byta. Eftrer ca 1,5 timme konstaterade vi att tryckslangen inte gick att frambringa

, men hittade en returslang som så ut att likna original så en ny beställning gjordes. Tryckslangen tog jag med mig till ett ställe där dom håller på med hydralik och bad dom göra en ny till mig. Tror jobbet gick på en halvtimme och kostade mig bara 100 kr

. Returslangen anlädde i fredas kväll men på grund av dåligt väder har bytet fått vänta tills idag. Efter en ca 1 timmes arbete ( skruvar långsamt )så var servon på plats igen

. Men när jag startar upp motorn så låter det illa om servon

. Tänkte att det försvinner när jag har rattat lite men ack vad jag bedrog mig

. Servon sitter fast ( har kollat ) , inga läckage vad jag kan se men vad har gått fel?? Har fyllt på med ny olja ( dextron 3 tror jag det var ) och kollat nivån och den är bra.