Hej!Har en Bonneville 1962 med 389:a och på botten på lådan står där bara Hydramatic? Finns där bara en sorts hydramatic,upplever bara att den växlar i tre steg.
Med vänlig hälsning jörgen
Annons
Re: Aoutomatlåda
2Prova att lägga in växelläget mellan N och D, läget för Drive kan ha blivit förskjutet. Jag trodde min Catalina -64 var 3 vxl Hydramatic men av en slump la jag in växel
väljaren i detta läge istället för lite till höger om D läget där den bara gick till 3 växlar och till min förvåning gick 4;ans växel i !!
1-2 ligger ganska nära, 3an går i med ett ryck och sedan glider den över till 4an vid 60-70 km ungefär
väljaren i detta läge istället för lite till höger om D läget där den bara gick till 3 växlar och till min förvåning gick 4;ans växel i !!
1-2 ligger ganska nära, 3an går i med ett ryck och sedan glider den över till 4an vid 60-70 km ungefär
4Det var väl en option att beställa bilen med 4 växlad automatlåda så std var väl 3 vxl Roto Hydramatic tror jag ? Får Googla på det....
Hälsn Peter
Hälsn Peter
5Grand Prix/Catalina har Slim Jim lådor (rotohydramatic) och Star Chief/Bonneville fick hydramatic (jetaway). kardantunneln är mindre på GP/Catalina så hydramaticlådan får inte plats där om man inte plockar fram släggan eller vinkelslipen