Tjenare
Vore trevligt att ta husvagnen efter Catalinan i sommar men har inget drag.
Finns ju ingen klar att hitta någonstans så man måste väl bygga en själv.
Vilken bilmodell har ett bra ämne att bygga om eller har någon en ide hur man lättast gör för att få till en godkänd krok.
Roffe
Annons
Re: dragkrok catalina 69
2Åk till en firma som säljer husvagnar eller/och släp, de kan garanterat hjälpa dig (om du sneglar på en dyr husvagn).
Re: dragkrok catalina 69
3Till min Ventura 70 hittade jag ett drag till Opel Omega som var klassat till 1500 kg.
Jag kommer inte ihåg årsmodellen och det var för smalt men delat, så jag köpte en bit profilrör med samma dimension
och som var lika lång som ramens bredd i bak.
Draget får bara bultas ramen eller karossen men ej i båda samtidigt.
Ett par plåtbitar c.a. 15cm långa svetsas fast på gavlarna med 3-4 hål för att bulta fast i ramen.
Somliga använder Volvo 740 drag och modifierar, men det viktiga är att du har orginalskylten på vid besiktningen
så får du dra så mycket som orginaldraget tillåter, dock max 1500 kg för ett ombygt drag.
Svetsarna ska se snygga ut,och om ramen är målad så behövs inte färgen tas bort under fästytan, men tjock Tectyl ska tas bort.
Fästultarna ska vara av minst 8.8 kvalitet med låsmuttrar.
Lycka till.
Jag kommer inte ihåg årsmodellen och det var för smalt men delat, så jag köpte en bit profilrör med samma dimension
och som var lika lång som ramens bredd i bak.
Draget får bara bultas ramen eller karossen men ej i båda samtidigt.
Ett par plåtbitar c.a. 15cm långa svetsas fast på gavlarna med 3-4 hål för att bulta fast i ramen.
Somliga använder Volvo 740 drag och modifierar, men det viktiga är att du har orginalskylten på vid besiktningen
så får du dra så mycket som orginaldraget tillåter, dock max 1500 kg för ett ombygt drag.
Svetsarna ska se snygga ut,och om ramen är målad så behövs inte färgen tas bort under fästytan, men tjock Tectyl ska tas bort.
Fästultarna ska vara av minst 8.8 kvalitet med låsmuttrar.
Lycka till.
1970 VENTURA