Kent.
så du tror jag slipper behöva köpa nå nya stötstänger alltså ? hade ju vart skönt att slippa den kostnaden isåfall
angående detta kamval. ena säger datt å den andra säger ditt..
Kent jag anser att du är mycket kunnig i detta å tar åt mig mycket utav vad du skriver och informerar, likaså dig "burningbird" tycker jag vara mycket duktig i pontiac motorer, men nu när ni säger olika blir jag tveksam vad jag ska välja..
hur ska jag nu veta vad som är rätt eller fel angående mitt kamval till mina toppar å utväxling samt stallturbin ..
summits som det nämns bygger ju upp lite tryck som kanske " fattas" till dessa avhyvlade toppar. kan ju kännas behövligt att kanske kräma ur det sista ur motorn med den kammen istället för att sätta i en O68 kam och sen få lov att leta igen några toppar för att leta igen hästarna som 068 an ger med bättre toppar ?
nu har ni allt förvirrat mig lite tycker jag.. så nu behöver jag hjälp att reda ut det här innan det spårar ur helt.. 6x toppar avhyvlade till önskat cc , 68 kammen eller summits 2801 ?!
som jag har fattat det såå skulle 2801 kammen passa mina toppar bättre . men om det nu blir för högt komp lär ju inte det vara så bra heller ......
Hjälp tack ?! ..
Annons
Re: Pontiac GTO - 1966
137Om du är osäker, köp 068-kammen (Melling SPC-7). Du kommer bli nöjd med den. Det kanske skiljer 5-10hk, inget du kommer märka av på gatan. Dock skulle JAG använda 2801an under 9.5:1...
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Pontiac GTO - 1966
138Här finns lite att läsa om H.O. (068) kammen:
http://forums.performanceyears.com/foru ... p?t=765522" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forums.performanceyears.com/foru ... p?t=765522" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pontiac GTO - 1966
139ok, jag får helt enkelt se vilken jag investerar i, men det lutar nog åt 068 kammen tror jag utifall det dyker upp nå andra toppar eller liknande så jag "slipper" byta kam igen sen som inte bygger upp för mycket tryck .
Projektet fortsätter bara det blir mildare att vara i det där förbaskade kallgaraget, ska se om jag överhuvudtaget kan ta mig dit nåndag å eventuellt börja lossa på lite skruvar å få iväg topparna på planing
Uppskattar mycket att forumfolket försöker hjälpa till så gott dom kan å reda ut saker och ting, lär säkert dyka upp mer funderingar och frågor då man är ny färsk å oerfaren kring detta
// Tackar på förhand, Niklas
Projektet fortsätter bara det blir mildare att vara i det där förbaskade kallgaraget, ska se om jag överhuvudtaget kan ta mig dit nåndag å eventuellt börja lossa på lite skruvar å få iväg topparna på planing
Uppskattar mycket att forumfolket försöker hjälpa till så gott dom kan å reda ut saker och ting, lär säkert dyka upp mer funderingar och frågor då man är ny färsk å oerfaren kring detta
// Tackar på förhand, Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
141börjar få smått ångest över detta projekt. men man ska inte göra för mycket på en gång heller... men så mycket planer å så lite som sker. mycket snack å liten verkstad så att säga ..
något motorbygge blir det inte av denna gång heller, jag som hade hoppats på att få lite mer skjuts från motorn denna säsong, får väl försöka få nån fason på Holley gasaren å tanka bensin hejvilt en säsong till...
Om man ändå hade ett eget garage på gården som man kunde göra lite då och då på bilen, men ja, det kommer det också en vacker dag..
Däremot så ska bilen besiktas nu i vår så får väl se till å få hem den på gården snart å börja gå igenom lite besiktnigngsdetaljer ..
Lycka till där ute i garagen !
// Niklas
något motorbygge blir det inte av denna gång heller, jag som hade hoppats på att få lite mer skjuts från motorn denna säsong, får väl försöka få nån fason på Holley gasaren å tanka bensin hejvilt en säsong till...
Om man ändå hade ett eget garage på gården som man kunde göra lite då och då på bilen, men ja, det kommer det också en vacker dag..
Däremot så ska bilen besiktas nu i vår så får väl se till å få hem den på gården snart å börja gå igenom lite besiktnigngsdetaljer ..
Lycka till där ute i garagen !
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
143Kan tyvärr inte se bilden?
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
Re: Pontiac GTO - 1966
146Blir nog fördjävla fränt ! Lär ju få lite motivationBurningbird skrev:Nice!
"Bara" till att få lite fason på måååtåååårn sen !
// Niklas
GTO66
Re: Pontiac GTO - 1966
147Ahh,klassiska slot-mags! Med tanke på alla "pimp-my-ride" fälgar så är det befriande att se dessa.Blir nog fränt.
Re: Pontiac GTO - 1966
148Jaa. Jag tycker personligen inte "bling-bling" fälgar passar på en Amerikanare, så ett par breda maggor för att få till ett 70-tals gat-maskin stuk , sitter dessa som en smäck !!Peje skrev:Ahh,klassiska slot-mags! Med tanke på alla "pimp-my-ride" fälgar så är det befriande att se dessa.Blir nog fränt.
//Niklas
GTO66