Annons

Ryckig gång pontiac 370 45 mil hemifrån

1
Hej jag är ny här och skulle behöva lite råd, jag har en Ponta 58 med en 370 2 port , Nu till problemet bilen gick kallas innan semester trippen med husvagn , den börja gå ryckigt på jämn gas. Har lokaliserat att det troligen är vakuumklklocan på fördelaren som är kass. Är det någon som har en klocka ev en hel fördelare till salu? Har pluggat faktumet och bilen går bättre men inte bra. Det spelar ingen roll om jag ändrar brytar avståndet. Jag sitter på en camping så jag har inga möjligheter att kolla sändning med stob eller kam tider. Men tar gärna emot tipps om justeringar jag kanske kan göra för att få den mer körsbär så jag kommer hem. Har provat allt jag kan komma på nu i fyradagar.
Annons

Re: Ryckig gång pontiac 370 45 mil hemifrån

5
Brytarna har jag kollat flera gånger men det känns som han vill gå bäst när gapet är 0,48 0, 50 tycker det låter mycket?.. jag har legat runt 0, 35 0, 40 förut. Soppa filtret var en idé värt att kolla. Är det någon som vet om jag kan kompensera den trasiga vakuumklockan honom att sänka vändningen lite?.
Är det någon som har en fördelare eller klocka till salu? Eller vet någon om jag kan använda en från en 389a? Dom tidiga ska ju ha mycket gemensamt med 370 n.
Tack för tipsen kom gärna med fler :D

6
Tändstift, fördelarlock , rotor, kondning, brytare. Bytte jag i onsdags för en vecka sen har kollat lock och brytare . Stift nya men värt att kolla i morgon . Bra tips med inställning av brytarna jag kollar detta med i morgon vet ju det när du säger det men man skruvar i blindo till slut känns det som. Man har inte alla verktyg med sig och vill inte riva isär för mycket !, vill ju gärna komma hem :)
Åter igen tack för tipsen tar gärna fler :D

10
Hej alla Tack för alla bra tipps kommer att vara kvar i detta forumet kanon att kunna bolla problem ibland. är hem kommen i går kväll jag sängte tändningen på känn som jag sa och motorn gick mycket jämnare crusade i ca 6-7 timar i rättvik kvällen innan vi åkte hem och hem resan gick kanon. lite skumt med tändningen att den går bättre nu än med lampa?får kolla lite på det i morgon. har skruvat i många år men ibland tänker man djupare än problemet igentligen är. allra hällst när man är en bit hemmifrån