Annons

Tändsystem, Förgasare

1
Jag vill bara kolla om det finns interesse för att få en total genomgång av motorns kondition,
specialitet, bränslesystem och framför allt tändsystem, testas med utrustning av senaste teknik?
Jag kan kolla alla typer av tändsystem, vakumkurvor, centrifugalkurvor, induktiv, capacitive, fotocell, vanliga brytare,
tändspolar, tändboxar, tändkablar, tändstift, cranktriggers, övervarvskydd, startvarv och digatala tändkurvor mm.

Anpassas efter din bil/motors behov!

Varför inte locka fram de dolda hästkrafter som ligger gömda i dessa system och dessutom få en bättre bränsleekoni på köpet?
Varför lägga pengar på nya "blanka" delar som kanske är sämre än det du redan har, lägg pengarna på att få hela systemet at trivas ihop.
Inte allt för sällan har det visat sig att nya fördelare av kända fabrikat inte är så bra gjorda, fel vinkel mellan kamnockar bl.a.
Jag har av egen erfarenhet sett att eftermarknadsförgasare av kända fabrikat inte heller är något att lita på. Ofta fel ihopmonterade och inte
ens grundjusteringar är gjorda, som t.ex. accpump reglage, spjällöppningar, elchoke, restriktorhål mm, vilket resulterar i en dåligt fungerande motor
där den drabbade tar för givet att en ny förgasare fungerar, och därför börjar rota i tändsystem mm för att åtgärda problemet.

Tvärtom är också vanligt, man börjar rota runt i förgasaren, när det egentligen är tändsystemet som är boven, med felaktiga tändkurvor
läckande vakummembran, felaktiga centrifugalvikter och fjädrar, fel förställnings område osv!

Har du kostat på din motor ett antal tusenlappar, ofta 30 000kr eller mer, ja då undrar jag varför inte löpa linan ut och fixa resten av systemet.
Där får du ut mer effekt per satsad krona än nåt annat, 30 hk på en medel motor på 300 hk är inte ovanligt!

Kommentera gärna om ni är intresserade.
Annons