Sitter nu uppe i Rättvik och har just pratat med en kille som har en bonneville med skivbromsar som beter sig lite märkligt,
bromsarna tar jämt, pedalen känns bra, men varje gång han bromsar så läcker den bromsvätska från locket på behållaren,
packningen i locket är hel, tar man av locket och bromsar står det som en fontän från främre delen av behållaren.
Är det någon som kan ha nån ide´ vad som är fel??
Bromsarna har ej varit isär, detta kom ganska plötsligt.
Annons
Re: Bromsknas
2kollade lite i min service manual den är förvisso till Tempest/Firebird -68 modellerna så vet ej hur mycket som skiljer dessa åt
men hur som...
kollar man på sprängskissen så ser det ut som att det troliga felet ligger i nån av tätningarna i huvudcylindern men det är bara en gissning
med tanke på att den bara läcker när bromsen trycks ner (det är då det blir tryck i bromssystemet) och inte annars
men hur som...
kollar man på sprängskissen så ser det ut som att det troliga felet ligger i nån av tätningarna i huvudcylindern men det är bara en gissning
med tanke på att den bara läcker när bromsen trycks ner (det är då det blir tryck i bromssystemet) och inte annars
Pontiac Tempest 2dr Coupe -68 350 cui ST 300
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Gör aldrig nått likabra gör det bättre!
/Jimmy 0735043241
Re: Bromsknas
3jo jag va inne på de, tråkigt bara att det läcker, jag rekommenderade att han skulle köpa en ny huvudcylinder.