Har en 66:a GTO som är svår att fylla soppa i, mackens pump slår ideligen av när jag försöker fylla i soppan, har löst detta med en liten förlängningsslang som jag trär i påfyllningsröret när jag tankar. Men smidigt är det inte, någon som har ett bättre förslag?
Sen när jag gasar så rinner det ut soppa genom påfyllnadsröret. Antar att det beror på att ventilation av tanken inte är helt rätt. Nu sticker det uppe en 10 cm lång ventilationsslang från bränslepåfyllningsröret, antar att den slangen ska upp genom skuffen och ut igen i en sorts u-böj, finns dock inget hål för detta. Någon som vet hur det ska se ut orginal, eller har löst det på ngt annat bra vis?
Annons
Re: Tanka Gto:n och fixa bensinskvättandet när det gasas
2Ja, det är verkligen ett bekymmer att tanka kärran hos de flesta mackar med dessa nya munstycken med gasåtervinning som dessutom ska förhindra överfyllning.
Har ingen bra lösning ännu men ska tjata mig blå där jag oftast tankar att de får lov att lösa detta problem.
Tanklocket ska ju vara tätt och som du är inne på så ska ventilationen från pipen på påfyllningsröret kopplas till en rörslinga upp igenom golvet som sitter fastskruvad med en klammer på låsanordningen till bakluckan och som leder tillbaka gaserna under skuffgolvet.
Har ingen bra lösning ännu men ska tjata mig blå där jag oftast tankar att de får lov att lösa detta problem.
Tanklocket ska ju vara tätt och som du är inne på så ska ventilationen från pipen på påfyllningsröret kopplas till en rörslinga upp igenom golvet som sitter fastskruvad med en klammer på låsanordningen till bakluckan och som leder tillbaka gaserna under skuffgolvet.
Re: Tanka Gto:n och fixa bensinskvättandet när det gasas
3Ja det är ett elände att tanka, och det måste man ju göra lite då och då när man kör v8:a. Tackar för infon om rörslingan, vet du om den går att köpa nytillverkad i Sverige?