Annons

En Ram Air II motor

1
Hej!
Skulle behöva allt som är värt att veta om Formula 400 Ram Air II motorn. Den ska tydligen vara från en 1969 Pontiac Catalina och sitter nu i min Pontiac Firebird Formula 400 från 1975. Kunde inte hitta någon bra orginal information om motorn eller bilen. Hur den är uppbyggd, bakaxel utrustning och teknisk data på motorn som borr slag hk m.m. Någon som kan hjälpa en ny första gångens Pontiac ägare. :?: Chao
Ps. Kan tänka mig köpa en färdig vässad o klar Pontiac motor på ca 500hk att lägga i direkt om någon vet en bra. Ds.
Annons

Svåra nr

3
Hej o tack!
Har kollat länken och kollat i motorn men det är svårt att se dom och vad det igentligen står. Jag tycker jag kan se ett D och ett N på kanten under ventilkåpan. Och lite längre bak på samma kant kan det stå A 360 eller A 060 ? Sen står det något nedanför till vänster om tändstifftet som skulle kunna vara ett Q men jag måste köra ut den i solen och tvätta av lite och kolla nogrannare. Men är det en bra motor eller? Ska man behålla den som den är eller är det ok att ge sig in och vässa mera? Kanske man ska spara den ta ur den och sätta i en annan färdigbyggd Pontiac motor? Jag hitta så häftiga på http://www.proformanceunlimited.com/spe ... 450tk.html
Blev frestad men det blir väl för dyrt förstås med frakt och svensk tull o moms. Jag återkommer när jag fått nummren mer klara för mig.
Maila gärna......Blomster
Bilagor
P1010669.JPG P1010669.JPG Visad 1992 gånger 1.2 MiB