Annons

2st tuppar i hönshuset?

1
Följer roat olika debatter på olika forum och när ska vi inse att det finns FLERA människor som besitter mycket goda kunskaper om olika saker? Nu nämner jag inga namn men det är 1 eller 2 som hela tiden vill få sista ordet eller hävda sin rätt!! Herregud,det finns massor med kunniga människor där ute.Nä,då ska det nästan bli en verbal fight i sandlådan vem som har rätt!! Jag säger det igen: Prova något som heter ÖDMJUKHET.Svälj stoltheten om man inte har den kunskapen eller informationen.

Några på forum runt om verkar hata varandra som pesten vilket är synd.I en del fall låter man bli att dela med sig för man vet att det blir ett verbalt bråk i slutändan.Det här är en HOBBY och ingen rymdkapplöpning.

Sensmoral: Inse Era fel o brister,vilket är helt nomalt och lär Er ödmjukhet istället för översittar fasoner.Alla kan vi dela med oss av våra erfarenheter till folk som inte har så mycket kunskap.För det är dom inte idioter.Att ensam se sig som "all-vetare",då är man ute på hal is..
Annons

Re: 2st tuppar i hönshuset?

3
Tyvärr är lite trist att läsa ibland då tongångarna blir lite väl tuffa.
Det är ju ändå ett forum för utbyte av kunskaper bland medlemar.
Vissa har mer och vissa har mindre,Jag tillhör definitivt den senare gruppen.
Men provar att snappa upp allt som skrivs här.

Janne

Re: 2st tuppar i hönshuset?

8
Det jag tycker är synd, är att så många inte litar på sina egna kunskaper eller sitt sunda förnuft. Man liksom måste ha allt bekräftat av nån hela tiden.
Tror att det är svårt att bygga upp ett bra självförtroende på det sättet.
Självklart gör man misstag ibland....men SNACKA OM att man lär sig då!
Det är ju vetenskapligt bevisat att de flesta lär sig genom praktik.
Learning by doing!! 8-)

Har en kompis som säger så här: När du ska ge dej på nått du inte sett förrut, eller vet var problemet sitter! "Stoppa ner händerna i byxfickorna och ta 10 minuter för att göra en analys över läget, börja inte riva innan du vet vad du ska göra!" :shock:
Det polarn säger verkar helrätt i mina öron i alla fall.

Vad beträffar andras kunskaper.....där är jag den första att erkänna hur imponerad jag blir när man konstaterar hur duktiga vissa är!
Det tråkiga är ju alltid de som beter sig som besserwissrar. Dessa har ju alltid funnits och sandlådan blir ganska tråkig till slut när man sitter där ensam och då har de en tendens att försvinna. :roll:
Säg ifrån när ni blir taskigt bemötta, det har man rätt att göra!!

Mina egna kunskaper har jag erfarit genom många års misstag :razz: , köpte min första GTO -77. Har jobbat på Hansen Racing på 70-talet. Sen hängde man ju i, som jag anser är Sveriges genom tidernas Mr. Pontiac´s garage här i Eskilstuna. Den killen visste vad han prata om. Här var det learning by doing!!
Den mannen är Nikolai Lawrienco, körde en Ram Air V motoriserad Firebird i klassen MS= Modifierad Standard och vann klassen ett år. Körde höga 9:or om jag minns rätt.

Jag erkänner att jag tillhör dom som hellre leker utanför sandlådan än får sand i mun och ögon. :oops:
Säger som Peje att ödmjukhet är en fin egenskap som man bör vårda......om man nu besitter en sådan!

Ha inte för stort tillförlit till andra är mitt råd, lita på dej själv! Det är ju ändå du själv i slutänden som ska stå till svars för slutresultatet, oavsett om du mekar själv eller låter polare skruva! Blir det fel så är det ändå du som får lida!