Annons
Annons

Re: renovering av 389

4
nja .. det är så här;

jag köpte en Pontiac GP 64 för 25000 kr i våras innas dess har den stått i X antal år sönderrostad och ej "körd" i motorn, så jag har rostlagat den och kom på att motorn säkert inte blivit "motionerad" på 10 år så ja tänkte ja kunde dra runt den manuellt, de gick ej så ja tog bort topparna och såg att ena cylindern var rostig. hällde då i disel och lät den stå ett par dagar. den går fortfarande inte runt. så de får bli en totalrenovering av både motor å resten av bilen, (bra förstaprojekt. hehe) :mrgreen:

5
till Robban...

hehe låter ju nästan som min bil, min pontiac firebird trans am -76 köptes av min morbror -78.. Ställdes sedan av -82, bilen stog sedan 2007! då den såldes vidare. Bilen har används väldigt sparsamt därimellan, vilket har gjort att det mesta hade torkat sönder..Bensinslangar, bromsrör, innertak mm, maskinellt är bilen rätt så ok idag... men inredningen behöver en redig översyn, har planer på att förse bilen med plåthuv o orginal huvlåsanordning mm...Jag tycker varje bil har en själ, särskilt pärlor som pontiacar....Danne

6
Ett gott råd, köp ingenting förräns du har fått motorn o gå runt. Har bilen stått o rostat samman i 10 år är risken stor att du får byta spisen. En polare försökte i ett halvår med en 58 nailhead, han provade allt från diesel till coca cola! Det slutade med en sönderslagen kolv o fördärvad vev,.... han skaffade en ny motor. M.v.h Göran.