Hej har hittat en bil som jag är intresserad av.
Kan någon hjälpa mig tyda koden? Vin 23177P614470
Tack på förhand
Janne
Annons
Re: Tyda code
2Numret är ofullständigt.
Om 7:an före P är korrekt så är det en 1967, P betyder att den är tillverkad i Pontiac.
Om 17 före den 7:an är korrekt så är det en 2dr ht.
2:an berättar att det är en Pontiac
Efter 2:an blir det då bara en 3:a kvar och här måste det saknas en siffra eftersom modellkoden ska ha två siffror. 37 är LeMans, 35 är Tempest Custom och 33 är Tempest.
Siffrorna efter P är bara ett sekvensnummer av antal tillverkade bilar.
Om 7:an före P är korrekt så är det en 1967, P betyder att den är tillverkad i Pontiac.
Om 17 före den 7:an är korrekt så är det en 2dr ht.
2:an berättar att det är en Pontiac
Efter 2:an blir det då bara en 3:a kvar och här måste det saknas en siffra eftersom modellkoden ska ha två siffror. 37 är LeMans, 35 är Tempest Custom och 33 är Tempest.
Siffrorna efter P är bara ett sekvensnummer av antal tillverkade bilar.
3Hej Kent.
Det handlar en Lemans 67 2drs ht.
Du kanske även svara på om dom hade 389a som alternativ, då det sitter en sådan i den.
Janne
Det handlar en Lemans 67 2drs ht.
Du kanske även svara på om dom hade 389a som alternativ, då det sitter en sådan i den.
Janne
4Janne , det kan aldrig ha suttit en 389 i en 1967 Pontiac överhuvudtaget, sista året för 389 var 1966 och den enda A-bodyn 1966 som fick "stora" motorn var GTO, (även 1967, ingen LeMans eller Tempest med 400 alltså).
5Hej Kent.
Jag misstänkte det, då jag försökt hitta på nätet om den kunde ha 389 som alternativ.
Så någon har tydligen bytt motor någon gång.
Tack Kent du är suverän på det här forumet.
Mvh
Janne
Jag misstänkte det, då jag försökt hitta på nätet om den kunde ha 389 som alternativ.
Så någon har tydligen bytt motor någon gång.
Tack Kent du är suverän på det här forumet.
Mvh
Janne