Mitt första inlägg och ny på det här med motorrenovering osv.. so bare with me...
Har en 428 spis, strokad till 468 och borrad .030. Och nu under min "vinterinspektion" och byte av diverse
packningar så fick jag se tråkigheter i mer än en cylinder. Kan precis känna reporna med nageln.
Tänker att har jag ändå delat allt så kan den borras och få nya kolvar samtidigt.
Så min egentliga fråga är.. vad ska den borras till? 0.60? Eller det får maskinverkstan avgöra?
Och nej.. gjorde inte komptest eller läckagetest på cylindrarna innan då jag inte misstänkt att den va så här i loppen.
Motorn har alltså gått som ett as ändå.
Extremt tacksam för alla svar! Vill jättegärna få ihop motorn innan säsongen drar igång igen. Vilket är väldigt snart..
428 strokad till 468. Repor i cylinderväggar
1Arguing on the internet is like competing in the specials olympics
if you win you are still a retard
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Pontiac Lemans -68 468cui
if you win you are still a retard
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Pontiac Lemans -68 468cui