Navet (hubben) på vevaxeln, remskivan, brickan och dämparen hör nog till din 66:a.
Transmissionskåpan på din motor, som håller vattenpumpen, är en 1968 eller senare, skalan för tändmärket sitter fel för 1967 eller tidigare.
Kanske hela motorn är utbytt?
Nåja, dämparen ser inte frisk ut då elastomern har börjat krypa ut.
Finns att köpa ny komplett (allt utom remskivan) dämpare hos exempelvis
www.amesperf.com
Passa på att köpa en bricka med korrekt storlek till skruven som håller navet vid vevaxeltappen, den som sitter där nu ser ut att vara från en 1968 eller senare motor. Skruven ska f.ö. dras fast med minst 160 lb/ft.
Svårt att bedöma om ljudet kommit från dämparen men jag finner det osannolikt.
Här skulle jag gissa på att du använder 20W50 sirapsolja som inte flyter ut ordentligt till smörjpunkterna förrän motorn nått 118°C arbetstemperatur?
Men å andra sidan så skyddar den upp till 130°C.......
Jag kan inte nog tjata om att använda den viskositet på motoroljan som Pontiacs ingenjörer byggde motorerna för, nämligen 10W30, som är designad för 97°C till 107°C arbetstemperatur, d.v.s. den temperatur som motor går som bäst med och ger minst slitage på lager och övriga smörjpunkter.