Hejsan
Har lite problem med läckage från tråget på min th350. Har ett aluminium tråg
Hade först lagt högtempssilikon på båda sidor om packning. Det höll tätt ett kort tag.
Fick sedan tipset att smeta vanligt hjullagerfett. Det håller inte heller tätt.
Har även jämnat till lite gjutojämnheter på tråget
Är det någon som har ett bra tips?
Annons
Re: Packning th350
2Limma fast korkpackningen på tråget, låt limmet torka, torka rent lådans kant med T-sprit, skruva fast tråget med angivet moment, efterdrag.
Inte sällan läcker det från andra ställen, exempelvis växelväljaraxeln, nivå-röret, främre packbox, pumpens packning etc.
Inte sällan läcker det från andra ställen, exempelvis växelväljaraxeln, nivå-röret, främre packbox, pumpens packning etc.
3http://www.tradera.com/item/342325/2518 ... tal-moroso
Har löst många läckande tråg för mig då inget annat lyckats, den är tjockare och mer förlåtande är återanvändningsbar så kankse sista packningen du behöver.
Du är säker på att det inte är oljestickans rör som läcker svårt att se skillnad då det brukar rinna längs trågkanten. Brukar bli större läckage då bilen står några dagar då olja rinner tillbaka till tråget från tex turbin om det är röret.
Har löst många läckande tråg för mig då inget annat lyckats, den är tjockare och mer förlåtande är återanvändningsbar så kankse sista packningen du behöver.
Du är säker på att det inte är oljestickans rör som läcker svårt att se skillnad då det brukar rinna längs trågkanten. Brukar bli större läckage då bilen står några dagar då olja rinner tillbaka till tråget från tex turbin om det är röret.
4Hejsan
Tack för tipsen
Tror jag provar specialpackningen eftersom jag testat korkpackning med 2st olika tätningsmedel
Med vänlig hälsning SvenneLemans
Tack för tipsen
Tror jag provar specialpackningen eftersom jag testat korkpackning med 2st olika tätningsmedel
Med vänlig hälsning SvenneLemans