Tack för hjälpen så långt!The Judge skrev:Nejdå, .019" är korrekt för nya brytarspetsar och .016" för begagnade, jag har dock funnit att .016" funkar även för nya och att man därefter justerar antingen med kamvinkelmätare till 30° eller som jag beskrev tidigare, denna metod finns även beskriven i verkstadshandboken.
Nå´n har satt i fördelaren fel.
Det finns ett streck på dämparen och en skala på transmissionskåpan. När strecket står för 0:an så är 1:an och 6:ans kolv i TDC, men bara den cylinder som har ventilerna stängda är i tändläge (då "väger" den andra cylinderns vippor).
Tänk på att veven snurrar 2 varv när kammen snurrar 1 varv och 1:an och 6:an alltid är uppe samtidigt.
När du konstaterat att 1:an är i tändläge ska fördelaren sättas i så att rotorn pekar mor förarplatsen och vakuumklockans anslutning pekar 90° i motorns längdriktning, mot förarsidans innerskärm. Eftersom rotorn vrider sig moturs när du stoppar i fördelaren så kan du vrida den medurs en aning innan du stoppar ner fördelaren.
Sedan sätter du ettans tändkabel i den terminal i locket som är närmast rotorns spets och resten av kablarna i tändföljden moturs.
Hoppas detta hjälper en aning....
Har inte hunnit sett över resterande än, men återkommer med resultat
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)