Annons

Kylare,th400 anslutning

1
Hej
På min firebird sitter det en oljekylare till växellådan th400 som är seriekopplad med vanliga kylarn.Det sitter rör från lådan till kylarna.Ena röret går helt in i vanliga kylaren och andra röret är skarvad med slang till växelådskylaren.Tänkte byta ut rören,kopplingar då det fuktar lite olja vid anslutningen av rören på lådan.Någon som har tips på vad det är för anslutning kopplingar jag behöver till rören på lådan å kylarn vad det är för gänga,dimension finns det färdiga rör med kopplingar å köpa?Bifogar bilder på hur det ser ut idag.
Bilagor
image.jpg image.jpg Visad 3232 gånger 143.18 KiB
image.jpg image.jpg Visad 3232 gånger 187.88 KiB
image.jpg image.jpg Visad 3232 gånger 118.8 KiB
Annons

Re: Kylare,th400 anslutning

2
Har jag rätt kylare? Är den original? Såg att det finns köpa färdiga kylar rör til lådan med nipplar i varsin ände. Verkar inte stämma med växelådskylaren jag har då jag inte kan ansluta röret till den direkt.
Någån som har tips/bilder på hur det ser ut original på firebird. Bifogar bilder hur det ser ut.
Tacksam för hjälp..
Bilagor
image.jpg image.jpg Visad 3198 gånger 129.97 KiB
image.jpg image.jpg Visad 3198 gånger 139.52 KiB

Re: Kylare,th400 anslutning

4
Jag vet inte riktigt varför den har extra kylare.Har inte själv grejjat med det,har haft bilen ca 1månad. Ända jag vet om lådan att den är renoverad.Kan jag köra med slangen som är skarvad med det ena röret eller bör det vara rör hela vägen? Tänkte på trycket.Vad sitter det för nipplar i på rören i ändarna?