Annons

Förgasare!

1
Hej har precis köpt min första jänkebil! och detta slutade med en firebird 69 med 350 motor o 350 låda. Kan säga direkt att jag är inte den duktigaste på bilar men är villig att lära mig :). Har enbart börjat med o byta filter i motor o låda hittade dock lite spån i låd filtret samt att oljan var som tjära i både motor och låda :? . Därefter har polarn fixat tändningen pågrund av att den var helt fel inställd. Har även ett problem när man gör kickdown, står man helt still o lägger full gas så dör bilen. Polarn misstänker att det är förgasaren eller att själva bilen inte får tillräkligt med soppa.

Och nu till själva frågan. Jag har en holley 650 2 ports som sitter på bilen nu och har ingen aning om man kan justera den så mycket mer.
Kan tänka mig att byta upp mig till en 4 portare men behöver hjälp med vilken förgasare som gäller samt insug isåfall.

Tack på förhand!
Annons

Re: Förgasare!

2
Välkommen till forumet!
Ett original 4-port Q-jet insug eller ett Edelbrock Performer passar bra till en 350. Gällande förgasare skulle jag säga en org. Quadrajet eller en Holley 650, men det finns dom som kan förgasare bättre på det här forumet så förhoppningsvis kommer det ett mer utförligt svar.
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP