Ett mkt mystiskt broms detalj problem. Eller?!
1Har som flera kanske redan vet en Lemans 67'a med 2 krets system och broms servo, Och trum bromsar runt om. På ramen vid vä sida, strax nedanför torpedväggen sitter en klump som bromsledningarna från huvud cylindern kommer till och sedan fördelas till fram/bak. Allt ok så långt. Tror att den även kallas för (Broms fördelnings ventil). Nu till mitt problem. Har tidigare demonterat denna för att renovera och är igång med att byta ledningarna åsså. Dessvärre så kärvade denna så jag måste konstatera att det är lika bra att köpa en bättre beg eller ny. När jag hörde mig för om denna ventil fick jag som svar att dessa sitter på bilar med skivbroms fram/ trumma bak. Eller skiv/skiv bromsar. Inget till trum/trum. Är det någon som vet med sig att de även sitter som på min bil just med trummor runt om. Eller har det suttit skivor fram på min bil och någon bytt till trummor!!!!
. Och om du/ni vet med er att du har en ligger kan jag isånt fall vara intresserad. eller om nån vet part nr. Kan skicka bild senare om det kan ge ett hum.