Tjena polare!
Jag pratade i dag med en polare som har kontakter inom bil industrin och deras försäljnings ställen i Svedala.Vad han sa var att hans svärfar
(det är han som har kontakterna)givit honom en liten flaska så när han tvättade sin bil behövde han ALDRIG skimmsa bilen för det blev aldrig några "kalk torkningar"
Är det någon som har ett enkelt recept på en vanlig tvätt sedan låta den stå och torka av sig själv och glansen är kvar utan kalk torkningar!
Visst kan det vara roligt i bland men inte när man ska ut med kort varsel!!
Jag själv använder snabb vax på pumpsray flaska och gammla lakan för att slippa skiten har någon ett recept!
eller hur gör ni?
Ps.Har frågat var flaskan inehåller men han sa att han fick den av en försäljare.
Annons
Re: Tvätta bilen
4Kör vidare på denna tråd. Jag är på jakt efter något bra rengöringsmedel & impregneringsmedel till cab tyget. Gärna något som finns att handla i sverige. Tänkte först bara tvätta det rent med avfettning och efter tork spraya den med samma impregnering som man använder till skor & kläder men är lite fundersam på om det kanske blir fläckigt och fult, tyget är svart... Det borde finnas nått bra medel för ändamålet.
5Verkar vara ensam me cab. Jag hittade det här http://shop.bollnasbilvard.se/default.a ... c-436.aspx
Återkommer me rapport när jag testat.
Återkommer me rapport när jag testat.
6se till att bilen är vaxad sen när du har tvättat den så tar du en lövblås & blåser bort vattendropparna som finns kvar, funkar kanon aldrig några fläckar på bilen.