Hej .
Egentligen är det frågor direkt till The Judge men lägger ut den här ändå,
kanske fler som har ideer ang. mina frågor
Köpte en renoverad carter 4bbl till min Bonneville 1966 av dig
2 frågor
: läste något om isolerplatta mellan insug / förgasare ?? Jag har ingen ,Ska man ha det?
Om så är fallet , var hittar jag en sådan?
: du förklarade om vakuumslangarnas placering .
Jag har ingen ac på bilen , kanske har varit eftersom det går in en slang i kupen visserligen pluggad men ändå .
Däremot har jag vakuum från växellådan ( som ju är en oldslåda från 77)
Vart drar jag den?
Med vänlig hälsning, Janne
Annons
Re: Isolerplatta carter + vakuum frågor till Judge
2Nej, nå´n isolatorplatta ska det inte vara mellan förgasare och insug.
Meningen med det är att förgasaren SKA bli varm för att den ska klara av att förånga och atomisera bränslet till en förbränningsbar gas.
En bättre packning än den som ingår i renoveringskiten är FEL13834, den är en aning tjockare och motsvarar original. Håll andan när du kollar priset dock!
Baktill på förgasaren finns ett 1/8" NPT-gängat hål där en nippel med förgreningar ska sättas, i den kopplas/skruvas anslutningar för vakuumstyrda tillbehör.
Det ska även finnas en ihålig skruv för fastsättningen av förgasaren på insuget där man kan koppla exempelvis slangen från värmereglagen.
Dessa delar, förgreningar och ihåliga skruvar (med mutter) finns exempelvis hos http://www.amesperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Meningen med det är att förgasaren SKA bli varm för att den ska klara av att förånga och atomisera bränslet till en förbränningsbar gas.
En bättre packning än den som ingår i renoveringskiten är FEL13834, den är en aning tjockare och motsvarar original. Håll andan när du kollar priset dock!
Baktill på förgasaren finns ett 1/8" NPT-gängat hål där en nippel med förgreningar ska sättas, i den kopplas/skruvas anslutningar för vakuumstyrda tillbehör.
Det ska även finnas en ihålig skruv för fastsättningen av förgasaren på insuget där man kan koppla exempelvis slangen från värmereglagen.
Dessa delar, förgreningar och ihåliga skruvar (med mutter) finns exempelvis hos http://www.amesperf.com" onclick="window.open(this.href);return false;