Hej, Jag ska köpa en motorlyft och ett motorstativ, har kollat på Biltemas lyft som lyfter 2 ton (500kg längst ut).
Någon som testat om den håller för en tung Pontiacmotor.
Håkan
Annons
Re: Motorlyft.
2Köpte min lyft på Jula och den funka ialfl. Har Biltemas motor stativ funkar har haft en motor på det stående länge. Är nog samma Kina skit vart man än går.
Hade.
Hade.
3Jag har klurat lite och kommit fram till att jag måste ha lyftbommen längst ut för att nå motorn
över fronten, även om den ska palla 500 kg i detta läge ser det riktigt klent ut tycker jag.
Stugan, har du haft yttersta läget på din kran när du lyft din motor?
över fronten, även om den ska palla 500 kg i detta läge ser det riktigt klent ut tycker jag.
Stugan, har du haft yttersta läget på din kran när du lyft din motor?
4Om lyften är specad för 500 kg längst ut så är det knappast nå´n risk då en komplett Pontiac V8 "bara" väger nära 300 kg.
Sen finns det en säkerhetsmarginal, exakt hur mycket vet jag inte, på dessa specar.
Inget att ligga sömnlös över, således.
Sen finns det en säkerhetsmarginal, exakt hur mycket vet jag inte, på dessa specar.
Inget att ligga sömnlös över, således.
5Japp längst ut inga problem , håller med Judge så lär det vara trots från Kina.
Lycka till.
Lycka till.
6Har en sån 2tons motorlyft från Biltema, lyfte min 400-motor komplett med järntoppar och originalinsug + converter och 350-låda monterad på 500kg-läget. Inga bekymmer alls, jag var mer rädd för att de 4 små bultarna som höll lyftplattan på insuget skulle gå av 
1960 Bonneville 2dr - 389 303HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
1965 Bonneville 2dr - 501 600HP
7Nu när du skrev det Burningbird!. Så var nog min skalle mer inställd på det också nu när jag tänker efter 
11det enda å tänka på med kina grejer är att byta bultar då deras bultar brukar vara av de mjukare slaget